site.btaОмбудсманът Диана Ковачева призова мобилните оператори да не вдигат цените на услугите си

IF 14:23:01 22-12-2021
RI1417IF.017
омбудсман - Диана Ковачева - мобилни оператори - цени

Омбудсманът Диана Ковачева
призова мобилните оператори
да не вдигат цените на услугите си


София, 22 декември /Николай Танев, БТА/
Омбудсманът Диана Ковачева изпрати писмо до главните изпълнителни директори на трите мобилни оператора, в което апелира да не променят цените на телекомуникационните услуги в ситуацията на извънредна епидемична обстановка, защото това ще се отрази сериозно върху джоба на гражданите. Това съобщиха от пресцентъра на обществения защитник.
"На фона на предприетите от Народното събрание и правителството мерки за овладяване на екстремното повишаване на цените на горивата, за да не изпитат българските домакинства във време на струпване на кризи ценови шок, дойде новината за увеличението на цените на мобилните оператори. Това за омбудсмана е необяснимо, обезпокоително и несправедливо", категорична е Диана Ковачева.
Повод за писмото й бе новината, публикувана на интернет страниците на "А1 България" и "Теленор България", че от февруари догодина цените на месечните абонаментни планове ще бъдат индексирани със средногодишния индекс на потребителските цени за 2020 г. и 2021 г., публикуван от Националния статистически институт. "Теленор България" ще индексира само цената на месечните абонаментни планове за мобилни услуги, докато индексацията при "А1 България" ще засегне и фиксираните услуги, като до момента единствено от "Виваком" (БТК ЕАД) няма такава информация, се посочва в съобщението на омбудсмана.
Ковачева недоумява как така решението за индексацията се взима по едно и също време заради нарастващата инфлация и ще се прилага не за една, а за две години. "Позовавайки се на предвидените клаузи в договорите и Общите условия за индексиране на цените, разяснявате последиците от предсрочно прекратяване на договор, а именно - начисляване на неустойки. Въпросът, който възниква от изложеното е по какъв начин нарастващата инфлация, основно от цените на суровините на енергията, влияе на цените на телекомуникационните услуги", пита Диана Ковачева.
Тя поставя акцент върху факта, че по времето на пандемията онлайн работата и онлайн обучението са немислими без услугите на мобилните оператори и че телекомуникационният сектор е един от печелившите у нас, доказва го и приходът от пренос на данни, който за първи път надхвърля този от гласови услуги.
"В Годишния доклад за 2020-а на Комисията за регулиране на съобщенията е отбелязано, че: "Българският пазар на електронни съобщения демонстрира устойчивост на фона на кризата с COVID-19, продължавайки своето възходящо развитие и през изминалата 2020 г." Едни от тенденциите, които се очаква да се запазят и през следващата година са увеличение на броя на абонатите на мобилен интернет, увеличение в броя на абонатите и приходите от пакетни услуги", аргументира тезата си омбудсманът.
/РИ/



news.modal.header

news.modal.text

Към 18:12 на 26.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация