site.btaСветовните продажби на "Рено" със спад от 4,5 на сто

IF 12:09:01 17-01-2022
ES1205IF.015
Франция - автомобилостроене - компании - продажби

Световните продажби
на "Рено" със спад
от 4,5 на сто


Париж, 17 януари /БТА/
Френският автомобилостроител "Рено" (Renault) съобщи днес, че продажбите му са продължили да намаляват през 2021 година, спадайки с 4,5 на сто спрямо 2020 г. до 2,7 милиона продадени коли, предадоха Франс прес и Ройтерс.
Групата продължава новата си търговска политика с търсене по-скоро на рентабилни продажби, отколкото на големи обеми. Тя беше силно засегната и от недостига на чипове, обясни ръководството й на 13 януари.
Около 500 000 коли не са били произведени поради липсата на електронни компоненти, подчерта генералният директор Лука де Мео.
Портфолиото на поръчките на групата в Европа се е удвоило спрямо 2020 г. и обхаваща над 3 месеца продажби, най-вече сред хибридните автомобили, автомобилите за търговски цели и икономичната "Дачия Сандеро" (Dacia Sandero) - втората най-продавана кола на частни лица в Европа.
Сред продажбите на марката "Рено" в Европа 30 процента са били хибридни и електрически автомобили, с изключение на търговските модели, спрямо 17 процента през 2020 година. Тя си е поставила за цел до 2030 година 100 процента от продажбите й да са на електрически модели.
Продажбите на "Дачия" са нараснали с 3 процента (537 095 автомобила) благодарение на "Сандеро", но и на високопроходимия "Дъстър" (Duster).
Продажбите на "Алпин" (Alpine) почти са се удвоили благодарение на успеха на спортната А110, от която са продадени 2659 броя.
Групата потвърди, че през 2021 година е постигнала европейските си цели за въглеродните емисии. /Росица Николова/

/ЕС/



news.modal.header

news.modal.text

Към 21:30 на 31.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация