site.btaБраншови организации имат готовност да представят стратегия за къмпинг туризма

IF 17:28:01 17-01-2022
ZM1724IF.011
Христо Проданов - алтернативен туризъм - среща

Браншови организации имат готовност
да представят стратегия
за къмпинг туризма


София, 17 януари /Екатерина Тотева, БТА/
Браншови организации за алтернативен и приключенски туризъм са запознали министъра туризма Христо Проданов със своите идеи и виждания за развитието на този вид туризъм в България, съобщиха от министерството. Те са заявили, че имат готовност да представят стратегия за къмпинг туризма, която ясно да начертава посоките за развитие, тъй като до момента не му е отделяно специално внимание и много малко чуждестранни туристи идват у нас с кемпери.
Днес министърът е имал работна среща с представители Българската асоциация за алтернативен туризъм, "Планини и хора" - асоциацията на планинските водачи в България, Българската асоциация на винените професионалисти, Сдружението "Българско кемпер общество", депутата от 47-ото НС Мирослава Петрова и адвокат Димитър Бораджиев.
Представителите на браншовите организации са посочили, че в Европа къмпингуването е изключително развита дейност, особено в страни като Испания, Италия, Франция и Дания. По думите им в последните години много хора се ориентират към къмпингуването, тъй като е най-безопасният вид туризъм, особено във времена на пандемия.
Министър Проданов е заявил, че Министерството на туризма ще обърне специално внимание на този сегмент от туризма, защото това е един добър начин за развитие на целогодишен туристически продукт и за раздвижване на слаборазвитите региони в страната. "Можем да направим съвместно нещо добро, което да е в полза на целия туристически бранш, защото само ако мислим всички в една посока, ще постигаме резултати", е бил категоричен той.
Участниците в дискусията са поставили и въпроси, свързани с държавната субсидия за чартърите и създаването на гаранционен фонд.
По време на срещата е било обсъдено и значението на селския и винения туризъм. Според бизнеса и за българските, и за чуждестранните гости е от изключително значение самото преживяване в конкретното място за настаняване или регион, а това дава възможност за промотирането на много продукти и инициативи.
/ЦМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:33 на 31.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация