site.btaПроучване показва над 90 % положителни оценки за административното обслужване в ОДМВР-Сливен

Проучване показва над 90 % положителни оценки за административното обслужване в ОДМВР-Сливен
Проучване показва над 90 % положителни оценки за административното обслужване в ОДМВР-Сливен
Снимка: Велина Василева, БТА (архив)

Проучване показва над 90 % положителни оценки за административното обслужване в Областната дирекция на МВР - Сливен, съобщиха от пресцентъра на областната полиция. При изготвяне на оценката са ползвани следните методи: извършване на анкетни проучвания; анализ на сигнали, предложения, жалби и похвали; извършване на наблюдение по метода „Таен клиент”; провеждане на консултации със служители и публикации в медиите. Годишният доклад за удовлетвореност се публикува ежегодно на страницата на областната дирекция, посочи за БТА говорителят на ОДМВР Първолета Мандинска.

Проучванията показват, че най-висок процент от гражданите са одобрили обслужването и предоставените услуги в група „Миграция” и службите „Контрол на общоопасните средства” (КОС) в Областната дирекция и районните управления. 

През цялата 2023 година не са постъпили жалби от граждани за грубо отношение на служители от сектор „Български документи за самоличност” (БДС). В сектора са предприети редица мерки за подобряване на обслужването - въведено е удължено работно време от 8:00 до 18:00 часа за Сливен и Нова Загора; работят мобилни екипи, които приемат заявители на административни услуги на работните места; мобилни екипи приемат документи на жители в малките населени места в изнесени приемни в кметствата по заявка на местното управление; предоставя се информация за натовареността на звената БДС в общините, така че да подпомогнат гражданите в избора им на подразделени, в което да подменят личните си документи.

Гражданите оценяват положително възможността документите по издаване и подновяване на свидетелствата за управление на МПС да се извършва, освен в сектор „Пътна полиция”, и в звената БДС. 

В сектор „Пътна полиция”-Сливен са постъпили 21 положителни оценки и една отрицателна. Удовлетвореността в сектора е 95 %. През 2023 година са направени редица промени за подобряване на обслужването. Административна услуга като промяна на собственост на автомобил и получаване на транзитни номера се извършва само на едно гише и отнема не повече от 15 минути. Работи се по облекчаване на реда при първоначална регистрация на МПС.

Наблюдението по метода „Таен клиент” е проведено с цел да се проверят действията на служителите при искане на информация от граждани на обявените в интернет страницата на дирекцията телефони на съответните служби. Резултатите сочат, че за провеждане на разговор е било необходимо едно обаждане; телефонът е бил вдигнат от служител в рамките на 2 до 5 секунди; дадени са пълни, ясни и точни разяснения за съответната услуга; служителите са се идентифицирали; отношението им е било любезно и отзивчиво; информацията е била поднесена на разбираем и достъпен език.

/РН/

news.modal.header

news.modal.text

Към 13:48 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация