Проект на БТА "Европа на Балканите: Общо бъдеще" в Русе

site.btaЗа десет години Изпълнителната агенция „Проучване и поддържане на река Дунав“ е реализирала проекти за над 47 млн. евро, заяви изпълнителният директор Ивелин Занев

През последните десет години Изпълнителната агенция „Проучване и поддържане на река Дунав (ИАППД) реализира успешно повече проекти на стойност над 47 млн. евро, което на фона на нашия бюджет е огромна сума. Това заяви изпълнителният директор на Агенцията Ивелин Занев, който участва в провеждащата се в Русе Регионална конференция по проект "Европа на Балканите: Общо бъдеще", организирана от Българската телеграфна агенция (БТА). Домакин на събитието е Националният пресклуб на БТА в Русе.

„Благодарение на финансирането от европейските фондове Агенцията успя да обнови своя флот със съвременни плавателни съдове, с които да изпълнява по-добре своите задължения по поддържане на корабоплавателния път в българския участък на реката. Преди да започнем да работим с европейските фондове, имахме техника и кораби, които бяха строени през 40-те години и бяха морални остарели. Условията за работа не бяха удобни за екипажите. С новите плавателни съдове хората, които работят, правят това много по-качествено и безопасно“, посочи Занев пред участниците във форума. 

По думите му финансиращите програми, по които е работила агенцията през последните години, са били Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020, Програма за транснационално сътрудничество „Дунав“, Програма за транснационално сътрудничество „Югоизточна Европа“, Програма „Трансгранично сътрудничество Румъния – България“ 2007 – 2013 г., Оперативна програма „Административен капацитет“ 2007-2013 и Оперативна програма „Транспорт“ 2007 – 2013 г.

Изпълнителният директор на агенцията съобщи още, че по Механизма за свързване на Европа са доставени няколко плавателния съда, сред които е и маркиращият кораб „Осъм“. „Той ни позволява, след като сме извършили предварителните проучвания под вода и сме установили къде са дълбоките и удобни за преминаване на корабите места, да ги обозначим с плаващи навигационни знаци“, разказа той.

От изнесените от него данни стана известно, че по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014 - 2020“ агенцията е изпълнила Проект „Модернизация и оптимизация  на дейностите по рехабилитация на корабоплавателния път в общия българо-румънски участък на река Дунав, чрез доставка на оборудване“. С него е придобита драгажна техника, позволяваща да се работи по удълбочаване на речното легло. „Трябва да уточня, че не отнемаме наноси от реката, за да ги използваме, а ги преместваме от плитките места на други, където да не създават препятствия за преминаване на корабите“, разказа Ивелин Занев. 

През изминалата година придобихме и лазерна радарна система за сканиране на речното дъно и бреговете, посочи той за друг реализиран от агенцията проект. 

„Ползите, които имаме, са: подобрени условия за корабоплаване по реката чрез извършване на драгажни работи в критичните участъци; предвидимост на логистичните вериги; повишаване безопасността на корабоплаването; постигане и поддържане на „добър навигационен статус“. Всичко това позволява на ползвателите на реката да получават добра услуга и да се възползват максимално от условията за корабоплаване в река Дунав“, обясни изпълнителният директор на ИАППД. 

Ивелин Занев представи и информация за проект, който предстои да бъде реализиран по Национален план за възстановяване и устойчивост и е свързан с енергийната ефективност на сградата на агенцията. Проектът е одобрен за финансиране, а основната му цел е да се подобрят енергийните характеристики на административната сграда. 

„Проектът FAST Danube предстои да завърши в края на този месец. Основна му цел е да се направи предпроектно проучване, оценка на въздействието върху околната среща и подготовка на документите за кандидатстване. Проектът трябва да приключи с подаването на подготвената в по-ранен етап тръжна документация“, разказа още Ивелин Занев. 

По Механизма за свързване на Европа предстои агенцията да работа по проект FAIRway 2. По този проект предстои рехабилитация на хидрометрични и метеостанции, подобряване на прогнозите за водните нива, надграждане на софтуерни платформи WAMS (Waterway management system – Система за управление на корабоплавателния път) и други, стана известно от думите му. 

/ЛРМ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:47 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация