site.btaОдобрен е проект за изграждане на втори STEM център в средно училище „Любен Каравелов“ в Добрич

Одобрен е проект за изграждане на втори STEM център в средно училище „Любен Каравелов“ в Добрич
Одобрен е проект за изграждане на втори STEM център в средно училище „Любен Каравелов“ в Добрич
Снимка: Павлина Живкова/БТА

Одобрен е проект за изграждане на втори STEM център в Средно училище „Любен Каравелов“ в Добрич. За това съобщават от учебното заведение на сайта си. Проектът е по процедура BG-RRP-1.017 - „Концепция за STEM среда". Към момента предстои подготовка за започване на предвидените дейности. Проектът ще има продължаваща и надграждаща функция на вече действащия от три години STEM център „Дигитални създатели“, допълват от училището. 

Вторият училищен STEM център е в направление „Дизайн и 3D прототипиране“ и ще предостави условия за изграждане на 3D модели и прототипи, анимации, снимане на филми и различни по обем видеоматериали, обработка и представяне пред по-широка публика. Ще бъдат обособени три зони, като „Изследователски лаборатории“, „Център за млади изследователи“ (начален етап), „Център за технологии в креативните индустрии“. Всяка зона има своето предназначение в процеса на поставяне на задачата (проблем или проект), индивидуална и групова работа, изследователска дейност, представяне на готовите продукти (анимации, филми, видеоматериали, 3D и др. IT продукти). Специално пространство ще бъде обособено за най-малките като средата ще е съобразена с повече двигателни дейности и възможност за приложна работа на закрито и открито. Предвижда се закупуване на специализирано оборудване, което включва специализиран костюм за улавяне на движение, предназначен за улавяне и анализиране на човешки движения, компютър и монитор с приложения, изискващи интензивна изчислителна мощност. Този тип оборудване има много приложения в различни области и прилагането му в STEM (наука, технологии, инженерство и математика) училище може да предложи различни образователни предимства. 

STEM образование и изследвания в биомеханика, инженерен дизайн, разработка на виртуална реалност (VR) и разширена реалност (AR), дизайн на игра, симулация, анимация и филмова продукция, анимация на герои, виртуална продукция, спортна наука и физиология, анализ на спортните постижения, програмиране и кодиране, разработване на алгоритми, взаимодействие човек-компютър, интердисциплинарни проекти, иновации. За зоните са предвидени лаптопи висок клас, 3D принтер, екран, дрон, фотографски комплект за студио, микрофони, 3D скенер, 3D писалка, стабилизатор, режещ плотер.

Ще бъдат изградени и шест високотехнологични оборудвани и свързани класни стаи в направленията природни, граждански и математически науки. Софтуерът, който ще бъде осигурен, представя науката чрез интегриране на най-новите VR/AR, позволява на учениците да взаимодействат с обекти, които „излизат“ от екрана в 360 градусово учебно „изживяване“. 

Ще се осигури мотивираща и вдъхновяваща среда за общуване с науката.

Учебните предмети, които са включени, са информатика, информационни технологии, човекът и природата, биология, химия, физика и изобразително изкуство. Учителите, които активно ще работят в STEM центъра, преподават избраните учебни предмети и са квалифицирани за работа в STEM образователна среда по национални и международни проекти. 

Знанията, уменията и способностите на учениците ще се развиват в неограничен спектър от възможности, които предоставят технологиите, допълват още от училището.

Средно училище "Любен Каравелов" е едно от трите училища в Добрич, които бяха предложени от Регионалното управление по образованието за нулев прием след седми клас през следващата учебна година. Това предизвика поредица от протести и срещи на местната власт с представители на образователните институции в града. На заседание на Комисията по заетост към Областния съвет за развитие бе предложен прием за следващата учебна година, които включва всички, заявени от училищата паралелки. Предстои Министерство на образованието и науката да го разгледа. 

/ХТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 13:51 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация