site.btaВъзможности за прилагане и развитие на образователен туризъм бяха обсъдени на среща в Историческия музей в Петрич
Възможности за прилагане и развитие на образователен туризъм бяха обсъдени на среща в Историческия музей в Петрич. Срещата е по проект, свързан с изследването и разработването на образователни маршрути, които да обслужват съответни образователни цели, заложени в училищното образование по няколко учебни предмета. Като акцент са „Родинознание“, „Човекът и обществото“ и „История и цивилизация“, каза пред медиите ръководителят на проекта гл. ас. д-р Соня Спасова от катедра „Култура, историческо наследство и туризъм“ към Факултета по библиотекознание и културно наследство при Университет по Библиотекознание и информационни технологии (УниБИТ).
На срещата присъстваха представители на УниБИТ, директори на местни училища и ученици. Идеята на срещата бе да се коментира институционалното сътрудничество, както и ролята на директора като управленски кадър за развитието на извънкласни дейности. Как образователната система и туризмът могат да си сътрудничат и всичко това да го обвържем и културното наследство в региона, посочи Спасова.
Тя уточни, че идеята е да обвържат туризъм, образование и културно наследство като една обща система. Те имат доста допирни точки, не само по отношение ученето на история, но и по други предмети, тъй като всяка наука има своята история т.е. може да я свържем с културно наследство, каза Спасова.
Ръководителят на проекта обясни, че България е наситена с обекти на културното наследство от всички исторически епохи, познати на нашата цивилизация. По думите й, разработването на такива маршрути би могло да подпомогне ученето, да бъде по-ефикасно, да увеличи удоволствието от ученето и да подпомогне социализацията на културното наследство.
Спасова обясни, че това е продължение на предишен проект, в който са проучвали образователни програми на музеи и библиотеки в страната. Там направихме една методология, която разграничи тези образователни програми къде и как може да бъдат приложени и конкретизирахме целеви групи, като най-често те са насочени към деца, каза тя.
В продължението правят подобна категоризация на обектите на културно наследство, на недвижими паметници, археологически обекти и институционалното сътрудничество. На база на тази статистическа картина, може да дадем конкретни маршрути, като отчитам и туристическата инфраструктура, каза Спасова.
Целта им е да се разработи по един маршрут в шестте региона за развитие на България, за да обслужва конкретни образователни цели за конкретния клас. Има текуща анкета, в която до момента са отговорили над 700 учители от страната, и резултатите показват, че ако има такива маршрути, учителите са съгласни да ги прилагат на практика със своите ученици. Спасова изрази надежда тези практики да бъдат обвързани и с конкретика за учебно съдържание.
Като резултат от проучванията на образователните маршрути са заложени и иновативни подходи, обясни ръководителят на проекта. Има включено заснемане с дрон на определени обекти, фото и видео документиране. Идеята е да се направят клипове, които ангажират съвременните млади хора. Заложено е и въвеждане на интерактивна карта на сайта на проекта. Целим се към социални мрежи, видео платформи, защото младите хора са там, допълни още тя.
Подобна среща ще има утре и в Земеделската гимназия в Сандански, където с ученици от 11 и 12 клас отново ще бъде коментиран проектът.
/ХТ/
news.modal.header
news.modal.text