site.btaВъзстановено е движението на влаковете от Видин към София и от сутринта пътуват в график

Възстановено е движението на влаковете от Видин към София и от сутринта пътуват в график
Възстановено е движението на влаковете от Видин към София и от сутринта пътуват в график

От днес сутринта е възстановено напълно движението на влаковете по линията Видин-София, видя репортер на БТА. Железопътното трасе в района на гара Орешец е освободено от четирите вагона и локомотива, както и от тежкотоварния камион, които се сблъскаха челно на охраняем прелез вчера. При инцидента вчера загинаха трима души - двамата машинисти - на 47 г. и на 57 г., и 48-годишният шофьор на камиона, и тримата от Видин. Трима пътници бяха леко ранени и веднага им е оказана медицинска помощ на място от пристигналите екипи на спешна медицинска помощ. 

В момента се осъществява натоварване на катастрофиралия 40-тонен камион за извозването му, видя репортер на БТА. Тежкотоварният автомобил е с напълно откъсната кабина, а операцията по освобождаване на пътя от него продължи близо четири часа. Локомотивът, който е сериозно деформиран, се намира на гара Орешец. Ремонтна група железничари извършваше оглед и демонтираше части от него.

Звуковата и светлинна сигнализация на прелеза работят, но според преминаващи през него шофьори, поради силното слънце светлините трудно се забелязват от определен ъгъл. Затова и те настояват този прелез да бъде охраняем с бариери.

Спираме преди прелеза преминаващ товарен автомобил. Шофьорът Пламен каза пред журналисти, че „на този прелез е трудно и опасно". "Светлината е слаба, звукът трудно се чува от кабината на камиона. Лично аз четири пъти съм се се обаждал в БДЖ, че сигнализацията не работи и тук са нужни бариери“, каза той.

Д-р инж. Бойчо Скробански, зам.-председател на Национален борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт, който вчера бе на мястото на тежкия инцидент и е част от екипа по разследването, каза за БТА, че както машинистите, така и шофьорът не са имали време да реагират и всичко е станало за секунди. Той допълни, че според първичната информация, която е свалена от лентата на локомотива, той се е движел с 69-70 км в час, скорост, която е допустима за този участък. Машинистите, виждайки препятствието на прелеза, са задействали внезапната спирачка, но късия спирачен път няма как да предотврати такава развръзка, уточни експертът.

Днес местните жители с автомобили и каруци, както и товарните автомобили идващи от близката кариера, преминаваха със страх и повишено внимание през прелеза. Всички споделят, че светлинната сигнализация трудно се забелязва, няма необходимата видимост и има буйна растителност в непосредствена близост между пътя и релсите до прелеза.

От Националното следствие обявиха пред журналисти, че се работи по всички версии довели до трагичния инцидент, отнел три човешки живота.

Още вчера Националното следствие пое разследването на катастрофата край гара Орешец. Досъдебно производството е образувано още с първия оглед, а разследването е под надзора на прокуратурата във Видин. От Национална компания „Железопътна инфраструктура“ информираха още вчера, че прелезът край гара Орешец е бил с редовна сигнализация.

/РЗ/

В допълнение

news.modal.header

news.modal.text

Към 10:10 на 14.08.2022 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация