site.btaВсе повече корабни линии отвърнаха на заниженото търсене на морски транспорт с така наречените празни отплавания, отчитат от "Карго партнер"

Все повече корабни линии отвърнаха на заниженото търсене на морски транспорт с така наречените празни отплавания, отчитат от "Карго партнер"
Все повече корабни линии отвърнаха на заниженото търсене на морски транспорт с така наречените празни отплавания, отчитат от "Карго партнер"
Снимка: "Карго партнер"

Въпреки че емисиите на парникови газове, генерирани от морския транспорт по света, са се увеличили с поне 20 на сто през настоящата година, според прегледа на Конференцията на ООН за търговия и развитие (UNCTAD), чийто доклад бе публикуван в края на септември, международният логистичен доставчик "Карго партнер" (Cargo-partner) отчита промени в корабните линии за международни доставки, които биват засегнати от заниженото търсене на морски транспорт. Бизнесът реагира с така наречените празни отплавания (blank sailings) - с пропускане на определени пристанища, регион или евентуално цял етап от планирания маршрут за доставка, съобщават от компанията. 

Основната причина за празните отплавания е поддържането на целостта на графиците, заложени от транспортните компании, които бяха изправени пред сериозни предизвикателства заради редица кризи през последните няколко години. В своя анализ на световните морски тенденции докладът на ООН подчертава устойчивостта на корабоплаването въпреки големите предизвикателства, произтичащи от глобални кризи, сред които и войната в Украйна и прогнозира, че морската търговия ще нарасне с 2,4 на сто до края на 2023 година и с повече от 2 на сто между 2024-а и 2028 година. 

"В момента много от нашите клиенти търсят надеждно решение за внос от Азия на своите пратки, които имат специфични зарядни компоненти и батерии", казва Феликс Милетич, корпоративен директор на "Сий Карго" (Sea Cargo LCL). Международният логистичен доставчик вече предлага услуга за транспорт на опасни товари, батерии, акумулатори и други зарядни устройства в отговор на клиентското търсене. 

Към момента "Карго партнер" предлага седмични отплавания от Шанхай до Копер и приблизително транзитно време за пратките 29 дни от пристанище до пристанище. При необходимост от страна на клиента е възможна доставка от врата до врата, която включва вземане и консолидация от всяка точка на Китай, деконтейнеризация в логистичните центрове на компанията в Будапеща и Любляна, и доставка до всяка дестинация в Европа, включително и България.

След пристигането на пратката в логистичния център на "Карго партнер" в София, доставките в страната се осъществяват между 24 и 72 часа в зависимост от крайната точка, посочиха още от компанията. 

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 13:29 на 24.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация