НАП Велико Търново – офис Видин - Прессъобщение

site.btaНАП Велико Търново – офис Видин: Годишно приключване в НАП в периода 30.12.2022 – 09.01.2023 година

НАП Велико Търново – офис Видин: Годишно приключване в НАП в периода 30.12.2022 – 09.01.2023 година
НАП Велико Търново – офис Видин: Годишно приключване в НАП в периода 30.12.2022 – 09.01.2023 година
Снимка НАП-офис Видин

В периода от 30 декември 2022 година до 09 януари 2023 година в НАП ще се извършват дейности, свързани с процесите по годишно приключване за 2022 година и превключване работата на информационните системи за 2023 година. Офиса на агенцията в гр. Видин ще обслужва клиенти, при ограничено ползване на информационните системи.

На 30.12.2022 година в 10:00 часа ще бъде прекратена възможността да се извършват плащания през виртуален ПОС на НАП. Плащания с дебитни и кредитни карти на ПОС терминали в офис на НАП могат да се извършват до 12,00 ч. на 30.12.2022 година. На 23.12.2022 година е преустановено плащането през Е-PAY в електронните услуги на НАП за плащане по електронен път, но до края на годината могат да се извършват плащания чрез банков превод или пощенски запис. В периода на годишното приключване, при извършване на справка за плащанията през е-услугите на НАП, данните ще са актуални към 30.12.2022 година.

Физически лица, които подават годишна декларация за облагане на доходите, ще могат да го направят чрез електронната услуга на НАП със стартирането на кампанията от 10.01.2022 година. В същия ден започва и подаването на декларациите на хартиен носител в офисите на приходната агенция.

Подаване на декларации за облагане с корпоративни данъци чрез електронната услуга ще започне на 01.03.2023 година.

Електронната услуга за подаване на уведомления за трудови договори ще бъде достъпна, но резултатите от обработката на подадените данни ще се изпращат от НАП след 09 януари 2023 година. Справочната информация в този период ще е актуална към 02.01.2023 година. За тези обстоятелства е уведомена Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“.

Регистрирани лица по ЗДДС, подаващи справки-декларации и документи, ще могат да подават справки-декларации и VIES-декларации по ЗДДС чрез е-услугата на НАП, като информацията ще се отрази в справката за задълженията и плащанията след 09.01.2023 година.

Плащанията на здравни вноски от граждани в периода 31 декември 2022 година - 09 януари 2023 година ще могат да се извършват само по банков път чрез търговските банки.

Здравноосигурителният статус няма да се актуализира в периода от 1 до 9 януари 2023 година. Ако в този период се плати през търговска банка, то възстановяването на здравни права става в офис на НАП, чрез издаване на удостоверение за непрекъснати здравно-осигурителни права на хартиен носител Следващата актуализация на здравния статус ще бъде на 09 януари 2023 година и тя ще включва всички данни към тази дата.

Подаването на Декларация образец 7 в периода 31 декември – 09 януари 2023 година ще може да става чрез електронната услуга с персонален идентификационен код или КЕП, както и на място в офисите на НАП, но подадените данни ще се отразят в системата след 09 януари 2023 година.

В периода от 30 декември 2022 година до 09 януари 2023 година физическите и юридическите лица ще имат достъп до всички електронни услуги, предоставяни от НАП, със следните изключения:

  • няма да е достъпна електронната услуга за подаване за заявления за регистрация и дерегистрация по ЗДДС. Тези документи ще се подават на само хартиен носител в офис на НАП по регистрация на лицето;
  • няма да може да се извършва промяна на имейл и телефон за контакт с НАП през електронната услуга „Управление на достъпи и на контактна информация“;
  • няма да е достъпна електронната услуга за подаване на искане за издаване на документ;
  • няма да е достъпна електронната услуга за потвърждаване на издаден персонален идентификационен код (ПИК);
  • няма да има възможност за подаване на заявление за приоритетно плащане на осигурителни вноски, в това число и за допълнително задължително пенсионно осигуряване.
  • няма да има възможност за плащане по електронен път на задължения за данъци, осигурителни вноски и задължения подлежащи на принудително събиране.

Допълнителна информация може да се получи на сайта на приходната агенция: https://nra.bg/  или на телефона на Информационния център на НАП: 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор/.

/ХЯ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 08:50 на 27.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация