ПП "Спаси София" – Прессъобщение

site.btaБорис Бонев: Докога ще приемаме разпадащи се пътища за нормалност

Борис Бонев: Докога ще приемаме разпадащи се пътища за нормалност
Борис Бонев: Докога ще приемаме разпадащи се пътища за нормалност
Снимка: ПП "Спаси София"

Днес Борис Бонев отправи остра критика към системните проблеми с качеството на пътната инфраструктура в България, след края на ремонта на наскоро откритият тунел "Железница". В публикация в социалните мрежи той подчерта, че случаят е пореден пример за лошо изпълнение на обществени проекти, въпреки огромните средства, които се влагат в тях.

"Днес бодро медиите съобщават, че е приключил ремонтът на тунел "Железница" – тунел, който беше открит преди по-малко от година и струваше 270 млн. лв. Това е поредното доказателство, че корупцията и некачественото изпълнение на пътни проекти са хронични проблеми у нас. Докога ще търпим чисто нови магистрали и пътища да се разпадат месеци след откриването им?", пита Бонев.

Той припомни и резултатите от проверките на Агенция "Пътна инфраструктура" и Министерството на регионалното развитие, които показват, че над 50% от новите и основно ремонтирани пътни участъци не отговарят на изискванията за качество. Сред основните проблеми са недостатъчна дебелина на настилките, деформации и отклонения от проектните параметри. Само по магистрала "Струма" са установени проблеми в 12 различни участъка в рамките на 16 километра, а в обхода на Ахелой 22 от 32 проби на асфалтовото покритие не отговарят на нормативните стандарти.

„Очевидно корупцията в строителството на пътища е институционализирана. Гаранционните срокове изтичат, дефектите се откриват късно и държавата отново плаща за тях вместо изпълнителите. Отговорните институции трябва да носят реална отговорност – прокуратурата, икономическата полиция и КОНПИ да спрат да си затварят очите пред кражби за стотици милиони“, заяви Бонев.

В тази връзка, той настоява за: 

✔️ Независим и публичен контрол върху всички пътни проекти, включително задължителни инспекции преди изтичането на гаранционния срок;

 ✔️ Прозрачност в процеса на възлагане на обществени поръчки и строг контрол върху качеството на изпълнението; 

✔️ Реални санкции за фирмите-нарушители и техните надзорници, включително включването им в черен списък и съдебни производства срещу отговорните лица.

"Пътищата не са просто асфалт – те са символ на това дали живеем в правова държава или в държава, в която корупцията определя правилата. Докато не потърсим отговорност от виновните, ще продължаваме да плащаме за скъпи, но разпадащи се пътища", заключи Бонев.

 

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 19:48 на 22.04.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация