Коалиция “Обединени за София” – Прессъобщение

site.btaВасил Терзиев: “Може и ще бъде по-добре”

Васил Терзиев: “Може и ще бъде по-добре”
Васил Терзиев: “Може и ще бъде по-добре”

“Градът ни има изключителен потенциал, софиянци имат по-голям потенциал. Не трябва да си мислят, че не може да е по-добре. Може и ще бъде по-добре”, заяви кандидатът за кмет Васил Терзиев при гостуването си в предаването “Стълбището” по “Дарик радио”.

“Големият риск е градът да продължава да няма амбиция да се правят промени, да продължаваме повтарянето на стари грешки - ремонтът на ремонта, счупеният градоустройствен процес. За мен е много важно да променим това мислене, че понеже винаги е било така, така трябва да остане. Не, на нашето поколение се е паднала тази цел - да променим модела, добави Терзиев. 

“Кметът има отговорност към всички 1,6 млн. жители на града. Няма хора втора ръка, няма квартали втора ръка, няма индустрии втора ръка. Взимаш прозрачни решения, които са ясно обосновани. Такъв е процесът”, каза още той. 

 

Непопулярните решения и ползата за обществото

Кандидатът за кмет добави, че причината за сегашното състояние на София е, че управляващите нямат дългосрочен поглед. “Имаш удобни решения и правилни решения. Правилните решения почти винаги са непопулярни, защото промяната има цена. Повечето политици се подават на това изкушение, защото гледат краткосрочно”, каза Терзиев.

Той даде и два примера за първоначално непопулярни, но добри решения за градоустройство. Единият е с центъра на Любляна, който сега е пешеходна зона. “При въвеждането на тази смела постъпка, процентът неодобрение сред гражданите е бил близо 90. Сега е 10%”, обясни Терзиев. 

Вторият му пример беше с Билбао - първият град в света с над 300 000 души население, в който за целия град важи зона с максимална скорост 30 км/ч. “При първото въвеждане на зоната имаше протести на доставчици, на шофьори на таксита, че това ще затрудни сериозно работата им. При последното увеличение на обхвата на зоната, нямаше нито един протест - защото те са установили, че всъщност нямат проблеми със зона 30”, обясни кандидатът за кмет на София. Той добави, че не се страхува от непопулярните решения. “Хората трябва да знаят, че общината и районните кметове служат на техния интерес. И че може да се приемат непопулярни решения, ако ги обясниш и мотивираш добре. Ти си избран, за да взимаш решения, не да пълниш пространство”, категоричен беше Терзиев.

 

Душата на София

“София си има душа, тя е зелена красива. Заобиколени сме от пет планини, градът е зелен, трябва да го опазим такъв. Това, което куца на София е еклектиката, това, че загубихме идентичността на кварталите, това, че всеки си прави каквото иска. Че не се следва стандарт, че не се гони идея как трябва да изглежда - къде да са младите, креативни хора, къде да е бизнес средата. При нас всичко е някакъв хаос. Рушат се старите сгради ,на тяхно място идват такива, които не трябва да са част от тази среда. Така губим и старото, а нямаме модерното”, заяви Терзиев.

“Виждам София като динамичен град с индустрии на бъдещето. Хората, които трябва да задържим, да привлечем, трябва да са около тези индустрии. Ние вече имаме критична маса, свързана с тези бизнеси. София и в момента има добра основа. Има дадености за туризъм - планини, минерални извори, зелен град,  има възможности за бизнес, има баланс между това какво можеш да изкарваш тук и колко харчиш. В София е в пъти по-евтино от някои други големи градове да стартираш компания. Има отлична финансираща индустрия, има хиляди компании, има връзка между хората. Това, което липсва, е брандът. Липсва да се разказва тази история. Но има нужда и от намеса на градът. Както прави Лисабон. Подобни дадености, но Лисабон от десет години инвестира в бранда си. И се говори как Лисабон е столицата на дигиталните номади, в новите компании. Просто трябва да инвестираме в това да идват хора, които да видят неразказаната история. Дори и в България не се знаят голяма част от успешните истории”, добави Терзиев. 

 

Двата модела на икономическо развитие

Неговите думи бяха подкрепени и от основателя на “Дронамикс” Свилен Рангелов. На 25 май 2023 г. Dronamics завършва успешно дебютния си полет с пълномащабен самолет. Товарният дрон на компанията може да пренесе товар от 350 кг на разстояние до 2.5 хил. км. с максимална скорост от 200 км/ч. “Имаме предпоставки, защото българската екосистема е много по-напред от тази на съседните страни. Ние сме компания от 170 души, 120 от тях работят в София”, каза Рангелов.

Терзиев коментира, че “Дронамикс” е правилният модел на бизнес развитие. “Модел, който няма нищо общо с държавата. Девет години им обясняват, че някак да се случи, а те са толкова напред. Другият модел е този на нагласените поръчки, на нагласените търгове. И виждаме резултатите от двата модела”, обясни Терзиев.

“Две паралелни икономики, но между тях има кросполинация. И нещата се променят, макар и бавно. Моите родители са учителка и журналист така, че знам за какво става въпрос. Но и техният свят се променя, повлиян от технологиите”, каза Рангелов. 

“Двата модела не се изключват, защото дори и хората, които сами правят бизнеса си, живеят тук. Децата им са тук. И колкото повече такива хора има тук, това променя средата. Тяхната търпимост към образователния продукт за детето, към медицинското обслужване, към градската среда е по-ниска и те променят средата, защото искат да е по-добре”, обясни Терзиев.

Той е убеден, че моделът от развитие на IT сектора може да се пренесе и в другите индустрии. “Имаме успели хора, имаме хора които носят искрата, остава да развием системата.  Ние сме свързани. И когато работим заедно успяваме. Приливът вдига всички лодки, не само една. Така и всички ние ще се справяме по-добре на глобално ниво. Когато работиш по този начин, няма връщане назад. Надеждата ми е да го променим за всяка една индустрия и за обществения живот”, завърши той.  

news.modal.header

news.modal.text

Към 13:20 на 13.09.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация