Министерство на образованието и науката – Прессъобщение

site.btaМинистерство на образованието и науката: Министър Цоков откри класна стая в МОН

Министерство на образованието и науката: Министър Цоков откри класна стая в МОН
Министерство на образованието и науката: Министър Цоков откри класна стая в МОН
Снимка: Министерство на образованието и науката

Децата от 7.СУ „Свети Седмочисленици“ се запознаха с традициите на фестивала „Сурва“

По инициатива на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков за първи път в институцията се организира „Класна стая в МОН“. Второкласници от 7.СУ „Свети Седмочисленици“ – едно от първите иновативни училища у нас, бяха гости на министерството и имаха интердисциплинарен урок на тема „Зимни празници от народния календар“. 

„Ученето може да се случва на всяко място и това искаме да покажем с тази инициатива. За нас е особено важно не само да се учите добре, но и да бъдете щастливи и все по-любопитни и по-търсещи“, каза проф. Цоков. По думите му всеки месец МОН ще бъде домакин на различно училище, което ще провежда един ден занятия в институцията. „Искам да заздравим връзката между хората, които работят в министерството и тези, към които са насочени всичките ни усилия – децата“, обясни той. 

„През месец декември на миналата година проведохме два урока в етнографския музей и един урок в археологическия музей, а днес сме тук. Всичко това повишава интереса и ангажираността на децата“, коментира учителката Мая Андасорова, която е и класен ръководител на децата. 

Символичната класната стая, но с истински нови чинове за II Б клас, бе обособена във фоайето на МОН, пред портрета на Иван Вазов, за когото учениците научиха, че е бил и министър на народното просвещение. Урокът им обединяваше задачи от различни предметни области - родинознание, български език и литература, математика, музика, изобразително изкуство, технологии и предприемачество. Осигурена бе и интерактивна дъска, на която бяха презентирани основни моменти от урока, а децата имаха възможност да пишат и решават задачи. 

Урокът включваше и четене на текстове, свързани с Международния фолклорен фестивал „Сурва“ – Перник ‘2024“,  определяне на вида и характерните им особености, както и отговор на въпроси от съдържанието им. Малките ученици търсеха думи с правописни особености, проверяваха и доказваха правописа им. Децата изчисляваха от колко години се организира карнавалът и прилагаха математическите си знания при решаване на практически казуси за направа на кукерска маска и рамка за снимка. 

Практическата задача за учениците включваше изработване на кукерски маски, които децата подариха на своя домакин – проф. Галин Цоков и на представители на МОН, които присъстваха в часа. А министърът ги покани да разгледат кабинета му и им пожела един ден те да бъдат на това историческо бюро и да взимат най-добрите решения за децата на България.   

Идеята за отваряне и на държавната институция за провеждане на учебни часове, която способства за повишаване на социалните умения на учениците, е продължение на подкрепата от МОН за образователни дейности извън класната стая чрез националните програми „България – образователни маршрути“, „Иновации в действие“ и др. Сред местата, където се провеждат уроците, са музеи, галерии, обществени библиотеки, обсерватории, планетариуми и научни институти. МОН е първото министерство в тази инициатива.

7.СУ „Свети Седмочисленици“ е едно от първите иновативни училища у нас, като днес те вече са 548 и са разположени в цялата страна. Нововъведенията в тях са свързани с  концепцията за промяна на модела на учене – практическо обучение, даване на  възможност за повече участие и съзидание на децата, учене чрез преживяване извън традиционната класна стая и др. 

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 00:38 на 24.01.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация