Министерство на образованието и науката – Прессъобщение

site.btaМОН: Разширяват се възможностите за провеждане на дуално обучение

МОН: Разширяват се възможностите за провеждане на дуално обучение
МОН: Разширяват се възможностите за провеждане на дуално обучение

Разширяват се възможностите за провеждане на обучение чрез работа (дуална система на обучение) в професионалните гимназии. То ще може да се осъществява от по-голям брой наставници и преподаватели и ще се провежда в реала работна среда при гъвкав график. Това предвиждат промени в Наредбата за условията и реда за провеждане на обучение чрез работа, които са публикувани за обществено обсъждане на страницата на Министерството на образованието и науката.

Част от измененията са свързани с облекчаване на изискванията за професионален опит на наставника, както и разширяването на обхвата на притежаваната от него професионална квалификация. Допълнени са и разпоредби за  подобряване на процесите в кариерното ориентиране на учениците и на готовността им за работа в реална работна среда, чрез предварително запознаване с дейността на предприятието – партньор в дуалното обучение. 

Откроява се и възможността за прилагането на гъвкав график при провеждане на практическото обучение в реална работна среда през учебната година, с оглед спецификата на производствения процес или сезонния характер на някои стопански дейности.

Други промени акцентират върху съобразяване с потребностите на пазара на труда от определени професионални квалификации, заявени от работодателите и отразени при подготовката на план-приема. Постига се яснота по отношение на провеждането на практическото обучение в реална работна среда за учениците в XI клас, които нямат навършени 16 години.

Предвидените промени в Наредбата са в съответствие с приетите изменения в Закона за професионалното образование и обучение.

 

 

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:10 на 22.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация