Министерство на туризма – Прессъобщение

site.btaМинистър Мирослав Боршош и кметът на община Велико Търново обявиха датата на Международното изложение „Културен туризъм“

Министър Мирослав Боршош и кметът на община Велико Търново обявиха датата на Международното изложение „Културен туризъм“
Министър Мирослав Боршош и кметът на община Велико Търново обявиха датата на Международното изложение „Културен туризъм“
Снимка: Министерство на туризма

Събитието е без аналог на Балканите и ще се проведе от 8 до 10 октомври 

Министърът на туризма Мирослав Боршош взе участие в заседанието на Постоянната комисия по младежки дейности, спорт и туризъм към Националното сдружение на общините в Република България (НСОРБ), което се проведе във Велико Търново днес. В рамките на дискусията кметът на Велико Търново Даниел Панов и министър Боршош обявиха официално датите на едно от най-значимите събития в страната – Международното туристическо изложение „Културен туризъм“, което тази година ще се проведе от 8 до 10 октомври. 

„Всяко следващо издание на това изложение, без аналог на Балканите, е доказателство за силата на партньорството между институциите, бизнеса и местните общности в утвърждаването на България като водеща културна туристическа дестинация. Министерството на туризма с гордост подкрепя форума, който е не само платформа за професионален диалог, но и празник на българската идентичност и културно богатство“, посочи министър Мирослав Боршош.

Специализираното туристическо изложение ще обедини общини, туристически компании, културни институти и дипломатически мисии с богата тридневна програма в Бизнес Център Велико Търново, непосредствено след Деветата глобална конференция за винен туризъм.

По време на първото редовно заседание на ресорната комисия министърът подчерта значението на активното участие на общините в развитието на туризма и изрази подкрепата си към усилията на работещите местни власти. 

„Туризмът е бизнес, който създавате за общините си. Той изгражда икономика и работни места там, където други сектори не успяват“, коментира Боршош и допълни, че успешният туристически продукт започва с добра инфраструктура, визия и активна местна политика.  

Министърът каза още, че ролята на държавата е да бъде партньор и очаква реципрочност - реални действия от общините и проактивно предлагане на решения за проблемите, които са пречка за устойчиво развитие на туризма в регионите. По думите на министър Боршош първата стъпка е населените места да бъдат приветливи за самите жители, за да станат привлекателни и за туристите. Рекламата е втората стъпка, затова министерството активно работи с общините и координира планираните на местно ниво рекламни и маркетингови стратегии с тези на национално ниво, за да се използват целесъобразно средствата и да се насочват към аудитории и пазари с потенциал, към които общините реално имат интерес. 

Представени бяха и бъдещите инициативи на Министерството, сред които мащабна телевизионна кампания в националните медии за насърчаване на вътрешния туризъм, участие в предстоящите водещи международни изложения, както и използване на нови технологии и изкуствен интелект в планирането и промотирането на туристически дестинации.

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 22:07 на 24.04.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация