site.btaСтановище на Института за пътна безопасност


УВАЖАЕМИ Г-Н ЖЕЛЯЗКОВ,
УВАЖАЕМИ Г-Н ИВАНОВ,
УВАЖАЕМИ Г-Н ВЪЛЧЕВ,
1. Запознати ли сте с предмета на ОП с УИН 00044-2025-0045?
- Определяне на изпълнител за провеждане на оценка на въздействието върху пътната безопасност на обекти от републиканската пътна мрежа, по две обособени позиции: Обособена позиция №1: „Републикански път I-2 „Русе-Шумен“ в участъка от км 1+583 до км 133+794“ Обособена позиция №2: „Републикански път I-7 „Силистра – АМ „Тракия“ в участъка от км 0+160 до км 245+872
- Обхват път I-2 (133 км) и път I-7 (245 км);
- Бюджет – 188 966 лв. или 599 лв. /км;
2. Запознати ли сте с предмета на ОП с УИН 00044-2025-0027?
- Обследване на техническите характеристики на участъци от републиканската пътна мрежа в България за установяване на експлоатационни качества и показатели за пътна безопасност, в две обособени позиции: Обособена пoзиция № 1- Данни от „лек“ тип, за които не е необходима специализирана техника; Обособена позиция № 2 - Данни от „тежък“ тип“, за които е необходимо оборудването с тясно специализирана техника
- Обхват: ОП 1 - 871 км
А-1 – 359 км;
А-2 – 202 км;
А-3 – 143 км;
А-4 – 111 км;
А-5 – 8 км;
А-6 – 32 км;
ССТ – 16 км;
и ОП 2 – 399 км, а именно I-9 (322 км) и I-7 (77 км) ;
Бюджет – ОП 1 – 230 000 лв. или 264 лв./км;
Бюджет - ОП2 – 239 000 лв. или 599 лв./км;
3. Запознати ли сте с изискванията на Директива 1936/2019/ЕК, транспонирани в Закон за пътищата в сила от 19.03.2021 г., чл.19, буква „б“, ал.1 точки 2 и 3, чл.36 „б“ и „б“₁?
- чл.19 „б“ - Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата"
1. участва в разработването на проекти на нормативни актове, свързани с безопасността на пътната инфраструктура;
2. планира, организира и провежда цялостни оценки на безопасността на пътната мрежа;
3. планира, организира и извършва проверки относно състоянието и характеристиките на пътната инфраструктура;
4. съгласува документите по чл. 19а, ал. 2, т. 1;
5. подпомага изпълнението и осъществяването на контрол на процедурите по чл. 36б, ал. 1, т. 2 - 5 с обхват и по ред, определени в наредбата по чл. 36б, ал. 9.
(2) За изпълнение на държавната политика по безопасността на пътната инфраструктура Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" дава препоръки и методически указания на лицата по чл. 19, ал. 1.
4. Запознати ли сте с ОП 05837-2023-0002?
- Предмет: Закупуване на 2 бр. специализирано оборудване (мобилна лаборатория) за оценка на състоянието на пътната безопасност при обследване на пътища
Бюджет – 1 750 000 лв., договор за 2 083 225,84 лв. без ДДС ?!?!
Г-н Желязков, г-н Иванов, г-н Вълчев,
Каква е причината АПИ да пилее държавни средства за задължения и ангажименти, вменени на ДАБДП?
Давате ли си сметка, че при 13000 км от РПМ, чието състояние на безопасността на инфраструктурата България трябва да докладва до 31 октомври 2025 г. по този начин изглежда, че ще изхарчим 13000 км * 559 лв/км = 7 878 000 лв., защото ДА „БДП“ е проспала вменен ангажимент в продължение на 4 години?
Как ще оправдаете закупуването за над 2 млн. лв. специализирани автомобили, които вероятно не могат да направят нищо?
Уважаеми г-н Желязков, г-н Иванов и г-н Вълчев, ако отговорът на някой от посочените по-горе въпроси е НЕ, то Вие не сте на правилното място.
Търсенето на материална отговорност поради нецелесъобразни действия или бездействия е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО в едно общество, в което говорим за съпричастност, справедливост.
Очакваме да получим отговор дали е целесъобразно да се харчат тези милиони и какво ще направите това повече да не се случва.
Екип на ИПБ
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина