site.btaМинистерство на транспорта и съобщенията: България и Гърция заедно ще търсят финансиране за европейския транспортен коридор Балтийско море – Черно море – Егейско море


Българската и гръцката страна ще предложат обща програма за развитие на южната част на европейския транспортен коридор Балтийско море – Черно море – Егейско море, част от направлението Север-Юг. Те заедно ще потърсят подкрепа от Европейската комисия, международни финансови институции и стратегически инвеститори за по-бързотo изграждане на ключовия транспортен коридор.
За това се разбраха заместник министър-председателят и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов и министърът на инфраструктурата и транспорта на Гърция Христос Стайкурас по време на Осмия икономически форум в Солун (Thessaloniki Summit). Вицепремиерът участва в дискусионния панел „Транспортните коридори на ЕС и транспортната инфраструктура на Югоизточна Европа“.
Гроздан Караджов посочи, че изграждането на транспортна свързаност е задача, за която са необходими огромни инвестиции, непосилни за националните бюджети. „В следващата многогодишна финансова рамка трябва да бъде подчертана важността от осигуряването на адекватно съфинансиране от ЕС за нашите транспортни проекти“, обясни вицепремиерът. Трябва да има участие и на частни фирми при модернизацията и развитието на стратегическа инфраструктура.
Вицепремиерът заяви, че в момента продължава рехабилитацията на жп направленията по TEN-T мрежата Пловдив – Бургас, Карнобат – Синдел, както и Русе – Варна. „България интензивно развива двете морски пристанища - Бургас и Варна. Фериботният комплекс на пристанище Варна е уникално транспортно съоръжение и осигурява едни от най-кратките и евтини маршрути за транспорт между Европа и Азия“, изтъкна Гроздан Караджов.
„Съвместно с Румъния внесохме проектно предложение, което беше одобрено, за предпроектно проучване и проектиране на втори мост при Русе по Механизма за свързване на Европа 2021-2027. В момента тече процедура по възлагане на обществена поръчка от румънска страна за изготвяне на проучването“, каза още вицепремиерът.
Гръцкият министър на инфраструктурата и транспорта Христос Стайкурас заяви, че приоритет за страната е изграждането на европейските транспортни коридори Балтийско море – Черно море – Егейско море и Западни Балкани – Източно Средиземноморие. Стайкурас посочи, че изграждането на тези направления ще подобри регионалната свързаност и икономическото развитие на двете държави.
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text