Областна администрация Русе – Прессъобщение

site.btaОбластна администрация Русе: Драгомир Драганов предложи единна стратегия за управление на трафика от българска и румънска страна на ГКПП „Дунав мост“

Областна администрация Русе: Драгомир Драганов предложи единна стратегия за управление на трафика от българска и румънска страна на ГКПП „Дунав мост“
Областна администрация Русе: Драгомир Драганов предложи единна стратегия за управление на трафика от българска и румънска страна на ГКПП „Дунав мост“
Снимка: Областна администрация Русе

Преразглеждане на част от процедурите за граничен контрол на камионите и създаването на единна стратегия за управление на трафика и пропускателната способност на ГКПП „Дунав мост“ при Русе – Гюргево предложи областният управител Драгомир Драганов. Искането е във връзка с очаквания интензивен трафик както на камиони, така и на леки коли през следващия месец. Традиционно около коледните и новогодишни празници се наблюдава засилване на пътникопотока, а също и сериозен ръст на преминаващите товарни автомобили. Драганов заедно с ръководството на Регионална дирекция „Гранична полиция“ и другите компетентни държавни институции провери на място как се извършват граничните и митническите проверки на пункта. По негови думи синхронът между българските и румънските власти е на много добро ниво, но въпреки това могат да се предприемат допълнителни мерки, които да съкратят времето за преминаване на превозните средства през Дунав мост. Те са чисто организационни, като според него на този етап, когато няма толкова много леки автомобили трябва да се даде предимство на камионите при преминаването през моста. Според него тежкотоварният трафик е от ключово значение за цялата икономическа система на страната и това е причината да се полагат постоянно усилия за увеличаване на пропускателната способност на пунктовете за граничен контрол. Драганов за пореден път отбеляза, че ремонтът на българския участък на Дунав мост по никакъв начин не е довел до намаляване на броя преминали автомобили, а обратното – откакто е в ход ремонтът те дори са се увеличили.  

Областният управител отбеляза и необходимостта от това всички кантари от двете страни на моста да работят постоянно, така че да се избегне създаването на ненужни опашки от камиони в граничните зони и по републиканските пътища на двете държави. „Най-големи загуби от неприемането на страната ни в сухопътен Шенген, търпят българските превозвачи. Затова сме длъжни да направим всичко по силите си да съкратим до минимум времето за преминаване през Дунав мост“, коментира още Драганов. Статистиката сочи, че през последните две седмици средно на ден през моста преминават по около 1400 камиона във всяка от двете посоки.  

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 17:47 на 23.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация