„Информационно обслужване“ АД – Прессъобщение

site.bta„Информационно обслужване“ АД: Приходите от електронна продажба на държавни имоти се увеличиха с 40 млн. лв.

„Информационно обслужване“ АД: Приходите от електронна продажба на държавни имоти се увеличиха с 40 млн. лв.
„Информационно обслужване“ АД: Приходите от електронна продажба на държавни имоти се увеличиха с 40 млн. лв.

Агенцията за публични предприятия и контрол (АППК) е увеличила приходите си с над 40 млн. лв. от продажба на имоти, частна държавна собственост или имоти, собственост на търговски дружества с повече от 50% държавно участие, благодарение на изградената от Информационно обслужване платформа за провеждане на електронни търгове. Допълнителните средства са реализирани от увеличението на първоначално обявената цена на имотите, които са предложени на търг. Общият размер на реализираните приходи от електронни търгове на имоти, частна държавна собственост или имоти, собственост на търговски дружества с повече от 50% държавно участие, надхвърли 157 млн. лв., а първоначално обявената тръжна цена за имотите е била 117 млн. лв.

От пускането в експлоатация на платформата през 2019 г., досега са проведени близо 400 електронни търга, а общият брой на обявените процедури надхвърля 900. Броят на участниците в електронните търгове надхвърля 750, като средният брой стъпки за наддаване на търг е 6. 

„Изградената платформа за електронна продажба на държавни имоти елиминира възможността за субективна намеса при търговете и предварителна договорка за цената между участниците“, каза изпълнителният директор на Информационно обслужване Ивайло Филипов. По думите му е постигната пълна прозрачност на процеса, значително увеличаване на конкуренцията и сериозно намаляване на административната тежест за гражданите и бизнеса. Системата предлага значително улеснен процес по преглед на документацията за предстоящите търгове и допускане или недопускане на кандидатите. Платформата за електронни търгове улеснява значително инвеститорите при планиране на инвестиционните им намерения и увеличава удовлетвореността на гражданите. Платформата позволява информацията за предстоящите търгове да достига до по-широк кръг заинтересовани лица. 

Електронната платформата позволява улеснена процедура по регистрация на участниците в търговете, а също така и работата на комисиите по тръжните процедури. Системата позволява участието, както на физически лица, така и на юридически лица . За достъп до платформата и участие в наддаването се изисква първоначална регистрация и Квалифициран електронен подпис (КЕП). 

Електронните търгове в платформата са с явно наддаване и се провеждат в реално време през уеб браузър. Участниците са анонимни и могат да наддават в електронния търг от всяка точка и по всяко време, което пести време и средства. Цялата документация е изцяло в електронен формат, а системата гарантира най-висока степен на защита от подмяна и/или загуба на оферти и документи.

С помощта на интегрираната услуга за удостоверяване на време и съдържание Time Stamp се гарантира достоверността на документите и подадените оферти от участниците в платформата. Системата автоматично извършва класиране на база най-висока предложена цена, с което се гарантира честността на проведения търг.

 

news.modal.header

news.modal.text

Към 09:19 на 25.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация