site.btaПозиция на Областна администрация на област София
Във връзка с медийни запитвания към Областна администрация на област София заявяваме следното:
На основание чл.32, ал.1 и ал.2, във връзка с чл.31, ал.1, т.5 от Закона за администрацията (ЗА) и във връзка с чл.45, ал.1 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА) Областна администрация на област София отмени изцяло като незаконосъобразен и нищожен акт - писмо № СОА24-ВК66-6253/18.07.2024 г. на кмета на Столична община за връщане за ново обсъждане на Решение № 340 по Протокол № 15 от 11.07.2024 г. на Столичния общински съвет със следните мотиви:
В областната администрация на област София е депозирана жалба с вх. № ОА23-8984/19.07.2024 г. на общинския съветник от Столичния общински съвет Карлос Арналдо Контрера срещу писмо № СОА24-ВК66-6253/18.07.2024 г. на кмета на Столична община. В жалбата се сочи, че писмото не съдържа реквизитите на административен акт и представлява злоупотреба с правото по чл.45, ал.5 от ЗМСМА.
Разгледана по същество жалбата на общинския съветник е основателна.
Писмо № СОА24-ВК66-6253/18.07.2024 г. на кмета на Столична община за връщане за ново обсъждане на Решение № 340 по Протокол № 15 от 11.07.2024 г. на Столичния общински съвет не съдържа реквизитите на административен акт, но цели последиците на чл.45, ал.5 от ЗМСМА. Не е спазена изискуемата от закона форма - заповед, което е нарушение на чл. 44, ал.2 от ЗМСМА и на чл.59, ал.2, т.2 от АПК. Неспазването на формата прави акта незаконосъобразен, в този смисъл и съдебната практика – Решение № 7305/17.06.2015 г. по адм. д. № 11052/2014 г. на ВАС, 4 отделение, Решение № 4282/22.03.2019 г. по адм. д. № 10806/2017 г. на ВАС, 3 отделение и пр.
Актът на кмета на Столична община за връщане за ново обсъждане на Решение № 340 по Протокол № 15 от 11.07.2024 г. на Столичния общински съвет е мотивиран изключително по съображения за нецелесъобразност. Така мотивиран актът влиза в противоречие с чл. 21, ал.1, т.9 от ЗМСМА, съгласно който общинският съвет е органът, който приема решения за избиране на представителите на общината в органите на търговските дружества с общинско имущество. А съгласно чл.21, ал.1, т.23 от ЗМСМА общинският съвет решава и други въпроси от местно значение, които не са от изключителната компетентност на други органи. Този въпрос е изключително в правомощията на общинския съвет, който като принципал замества общото събрание на акционерите.
Налице са законови гаранции да не се удължава необосновано срокът на упражняване на правомощията на новоназначените лица чрез произволно удължаване на конкурсните процедури. Този срок не може да надхвърля шест месеца и това произтича пряко от чл.58, ал.3 от НРУУПОППТДОУК и чл.70, ал.2 от ППЗПП. В този смисъл са неоснователни доводите на кмета на Столична община за връщане на решението на Столичния общински съвет поради необосновано удължаване на срока, през който ще действат новоизбраните членове на органите на общинските дружества.
В заключение заявяваме, че:
Областна администрация на Област София категорично се противопоставя и се разграничава от опитите на определени политически лица да употребяват независими държавни институции за политически цели и да намесват Областната администрация в предизборни кампании.
news.modal.header
news.modal.text