ВМРО – Прессъобщение

site.btaКонтрера, ВМРО: „Спасителите“ превърнаха София в бойно поле. Увеличиха скоростта на градските автобуси

Контрера, ВМРО: „Спасителите“ превърнаха София в бойно поле. Увеличиха скоростта на градските автобуси
Контрера, ВМРО: „Спасителите“ превърнаха София в бойно поле. Увеличиха скоростта на градските автобуси
Снимка: Пресцентър ВМРО

Това е не само недопустимо – опасно за живота на хората е!

Още през 2022 г. предупредих, че политиката на „Спаси София“ и техния заместник-кмет по транспорта ще доведе до хаос, а София ще бъде превърната в бойно поле. 

Това казва в своя позиция, изразена във Фейсбук, общинският съветник от ВМРО и заместник-председател на Комисията по транспорт в Столична община Карлос Контрера.

Повод за възмущението му е репортаж на БНТ, който показва как водачи на автобуси в столичния градски транспорт са принудени да карат с превишена скорост, неразумно бързо, за да спазят новите разписания. Въпреки възраженията на експерти, на Центъра за градска мобилност, заместник-кметът по транспорта на „Спаси София“ все пак ускори разписанията по доста линии. Така заради новите правила водачи са принудени буквално да превишават скоростта, за да си спазят графика. 

Стигаме до куриози градски автобуси да возят пътници със скорост 50-60-70-80 км/ч. Такива случаи има по А3, по А111, по А59, дава конкретни примери зам.-председателят на ВМРО.

Същото е и по крайградските линии за Нови Искър и Кремиковци. Нали си представяме ако има ситуация и рязко спиране, как правостоящите буквално ще бъдат изхвърлени към предната част на кабината? Нали си представяме при едно ПТП с тази скорост как и водачът, и пътниците ще пострадат? Заради безумията на „спасителите“ ще се случи някоя кървава баня. Градските автобуси не са пригодени да се движат с високи скорости. На 40 км/ч вече е рисково, особено ако има правостоящи, инвалиди, деца и майки с колички, гневи се още Контрера.

Особено рискове е, когато пътната настилка е неравна, с дупки и издатини - обяснява още общинарят и е категоричен, че е крайно време да спрат експериментите в градския транспорт на София. 

Крайно време е розово-лилавите дилетанти да спрат да се упражняват, защото хрумките им са опасни. Буквално, категоричен е Контрера.

Ето защо той ще предложи нов механизъм за промени в разписанията. Зам.-председателят на транспортната комисия в СОС ще настоява това да се случва само след санкция на ресорната комисия.

Прилагаме и пълния текст на позицията на Карлос Контрера:

Репортаж на БНТ показа как водачи на автобуси в столичния градски транспорт са принудени да карат с превишена скорост, неразумно бързо, за да си спазят новите разписания. Още в края на февруари 2022 г. предупредих, че политиката на „Спаси София“ и техния заместник-кмет по транспорта ще доведе до хаос, а София ще бъде превърната в бойно поле. 

Тогава още предупредих: „Научавам, че пресният зам.-кмет по транспорта Илиян Павлов (Спаси София) е изпратил писма до транспортните оператори за увеличаване на скоростта на движение по някои линии на автобусния и трамвайния транспорт. Това са т.нар. ускорения. Кадърът на „спасителите“ предлага в някои участъци вдигане на експлоатационната скорост на автобус до 50 км/ч, а някъде и повече. Смятам това за абсолютно безотговорно. Не може да орежеш разписание с над 13 минути. Този автобус ще лети ли?“.

Въпреки възраженията на експерти, на Центъра за градска мобилност, заместник-кметът по транспорта на „Спаси София“ на инат ускори разписанията по доста линии. Какво се получава - водачи са принудени буквално да превишават скоростта, за да си спазят графика. Стигаме до куриози градски автобуси да возят пътници със скорост 50-60-70-80 км/ч. Такива случаи има по А3, по А111, по А59. Същото е и по крайградските линии за Нови Искър и Кремиковци. Нали си представяме ако има ситуация и рязко спиране, как правостоящите буквално ще бъдат изхвърлени към предната част на кабината? Нали си представяме при едно ПТП с тази скорост как и водачът, и пътниците ще пострадат? Заради безумията на „спасителите“ ще се случи някоя кървава баня. Градските автобуси не са пригодени да се движат с високи скорости. На 40 км/ч вече е рисково, особено ако има правостоящи, инвалиди, деца и майки с колички.

Особено рискове е, когато пътната настилка е неравна, с дупки и издатини. Крайно време е да спрат експериментите в градския транспорт. Крайно време е розово-лилавите дилетанти да спрат да се упражняват, защото хрумките им са опасни. Буквално.

Ще предложа нов механизъм за промени в разписанията, като това да се случва само след санкция на транспортна комисия. Не може да си играем с огъня. Ще настоявам и представители на водачите да бъдат изслушани по темата, за да кажат по кои линии и в кои участъци е опасно и там скоростта дори да се намали. Нямам против ускоряването на определени линии в определени участъци, но това трябва да се прави разумно и съобразено с трафика, състоянието на пътя, ограниченията за скоростта и според пътната маркировка. Не може да става на инат. Същото важи и за тролейбусния и трамвайния транспорт. Не може ТМ5 да лети със скорост на предела на техническите параметри. Не може по ул. „Граф Игнатиев“ при споделено движение с пешеходците мотрисите да хвърчат.

Да не дава Господ да стане беля с тези ускорения, защото може да завърши накрая с трупове. Последните промени по крайградските линии 18, 21, 22 и 24 са буквално опасни за здравето и живота на водачи и пътници.

 

news.modal.header

news.modal.text

Към 13:22 на 05.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация