site.btaСОС: Проектът за „Патриарха“ бе представен отново пред общинските съветници
„Подобренията са планирани и необходими“, твърдят експерти
Проектът за реорганизация на движението на столичните булеварди „Патриарх Евтимий”, „Витоша” и „Проф. Фр. Нансен” отново бе представен на заседанието на Комисията по транспорт към СОС. Зам.-кметът по транспорт и градска мобилност инж. Илиян Павлов подчерта, че проектът е заложен още през 2012-а година и е част от редица стратегически програмни документи на София, приети през предишните мандати на градския парламент.
По думите му, проектът предвижда подобрения за всички участници в движението, а исканията на живеещите в района са взети предвид. „С този проект постигаме баланс - паркирането не се премахва в нито един участък, а по бул. „Витоша” са предвидени и компенсаторни паркоместа. Нещо повече, отваряме един от паркингите на ЦГМ за нормално ползване от страна на живущите, с което добавяме още 50 места. Но най-важното е, че подобряваме условията за придвижване на всички останали участници в движението.” - подчерта инж. Павлов.
Редица експерти също застанаха зад реализацията на проекта и го определиха като необходим за подобряване на движението и твърде закъснял. Те припомниха, че новата организация на движението присъства в редица стратегически документи на Столичната община като Плана за устойчива градска мобилност, Подробния устройствен план на района, както и Генералния план за организация на движението. „Средната скорост на шестте тролейбусни линии в момента е едва 13 км/час и с новата БУС лента искаме да направим пътуването по-бързо за десетките хиляди пътници, които ежедневно ползват градския транспорт. Новата велоалея пък свързва в цялостна мрежа шест от съществуващите, но несвързани велоалеи, с което целим да осигурим най-после смислени трасета за велосипедистите.” - заяви ресорният зам.-кмет и допълни, че той отговаря за удобството и пътната безопасност на всички участници в движението.
Управляващите припомниха, че проектът е многократно представен и обсъден пред медиите и с гражданите. „Имаше обществено обсъждане, след което пристигнаха над 600 становища от граждани в подкрепа на проекта, както и дискусия в район Средец. Проектът спечели и над 5000 гласа в програма „София избира”. Намерен е разумният баланс за всички заинтересовани страни, но трябва да се разбере, че основните булеварди не са частни паркинги, а артерии, които да провеждат движението на хора, независимо дали са избрали да пътуват с автомобил, с градски транспорт или с велосипед. София трябва да се погрижи за всички участници в движението и ако искаме да намалим задръстванията и замърсяването на въздуха, трябва градският транспорт да бъде най-бързият и удобен начин за придвижване. Друго решение няма.” - категоричен е зам.-председателят на Комисията по транспорт Андрей Зографски.
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text