Агенция за качеството на социалните услуги – Прессъобщение

site.btaАКСУ и местните и държавни власти от Южен централен район обсъдиха в Пловдив мерки за подобряване на качеството на социалните услуги

АКСУ и местните и държавни власти от Южен централен район обсъдиха в Пловдив мерки за подобряване на качеството на социалните услуги
АКСУ и местните и държавни власти от Южен централен район обсъдиха в Пловдив мерки за подобряване на качеството на социалните услуги
Снимка: Агенция за качеството на социалните услуги

Как да се подобри координацията между държавните и местни структури, за да бъде гарантирано качеството на социалните услуги и да не се допуска нелицензирани доставчици на да работят на територията на общините, бе темата на среща с представители държавните институции, областните и общински администрации от Южен централен район за планиране. Срещата е инициирана от Агенцията за качеството на социалните услуги (АКСУ) и в нея участие взеха изпълнителният директор Виктория Тахова и заместник-министърът на труда и социалната политика Елка Налбантова.

„Ръководството на МТСП залага изключително много на координацията между различните системи, тъй като това е особено важно за провеждането на ефективни политики към хората в нужда“, заяви заместник-министър Налбантова при откриването на форума.

В Южен централен район на голяма част от социалните услуги, които се предоставят на територията на страната са държавно делегирани дейности и се финансират със средства от държавния бюджет, а ролята на частните доставчици в предоставянето им е сравнително малка, стана ясно от представения анализ на АКСУ.

На срещата бяха коментирани трите нива на сътрудничество, контрол и мониторинг на социалните услуги, регламентирани в Закона за социалните услуги – национално, областно и общинско, ангажиментите на всяко от тях и координацията между тях. Обсъдени бяха добри практики на ефективно взаимодействие между всички компетентни институции и организации на местно ниво, както и рисковите области, установени при проверките на АКСУ като затруднена комуникация между част от местните структури на държавните органи и общините, сътрудничеството между общините и съответната областна администрация, които рефлектират върху качеството на социалните услуги.

Коментирани бяха ролите и отговорностите на различните нива – държавно, областно и общинско, както и проблемите, които се отразяват негативно на качеството на социалните услуги. Участниците във форума споделиха проблемите, които срещат в дейността си и обсъдиха начините за тяхното преодоляване.

В отговор на поставени от аудиторията въпроси зам.-министър Налбантова съобщи, че в момента работна група извършва преглед на Наредбата за качеството на социалните услуги, анализ на ефекта от прилагането й. Работната група ще прецени налага ли се и каква актуализация на някои от текстовете, за да бъдат максимално улеснени доставчиците при прилагане на стандартите за качество и гарантирани правата на потребителите.  

Това е втората от планираните в 6-те района за планиране срещи, които АКСУ ще проведе с областните управители и кметовете на общини за подобряване на координацията между всички заинтересовани страни за гарантиране качество на предоставяне на социални услуги, както и за повишаване на информираността за статута и ролята на АКСУ като гарант за качество на социалните услуги и изпълнението на стандартите за качество.  

 

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 10:18 на 14.08.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация