Министерство на образованието и науката – Прессъобщение

site.btaМинистър Цоков: Детето от Крушовица вече е в позитивна образователна среда

Министър Цоков: Детето от Крушовица вече е в позитивна образователна среда
Министър Цоков: Детето от Крушовица вече е в позитивна образователна среда
Снимка: Министерство на образованието и науката

Детето от село Крушовица, живяло при изключително тежки условия, вече е в позитивна образователна среда. Днес министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков се срещна с ученичката и близките й, които са поели грижа за нея. Само за ден тя е била прехвърлена в друго училище и се осигурява допълнителна психологическа и педагогическа подкрепа за по-бързото й адаптиране.

“Предстои на място да пристигнат и представители от мобилната група за психологическа подкрепа от МОН”, обясни министър Цоков. По думите му учителите в новото училище и директорът са предоставили информация, че детето се адаптира добре и днес също е било на училище. “Важно е обаче с момичето да се работи последователно от специалисти, защото подобни травми остават трайни следи, които не винаги са лесно забележими на повърхността”, подчерта той.

Министър Цоков разговаря и с директора и учителския колектив от ОУ “Христо Ботев” в Крушовица. “Тук съм преди всичко като човек и колега, за да обсъдим какво можем да променим в цялата система и да не допуснем друг подобен случай”, обърна се той към тях. Учителите обясниха, че е имало страх от семейството и пастрока на детето - както у тях, така и у другите хора в селото.

В днешния ден, отново в Област Враца,  има случай на ударен учител от разгневен родител. “Затова и трябва да дадем по-голяма подкрепа на учителите, защото в малките населени места те често се чувстват изоставени. Тук съм, за да им покажем точно това”, каза министър Цоков.

От вчерашния ден е в ход и проверка на Регионалното управление на образованието на Враца, която да установи има ли пропуски от страна на училището и защо по-рано не са сигнализирали учителите отговорните институции. “Колегите споделиха, че са виждали притеснителни сигнали, а класната е настоявала с детето да работи психолог”, каза още проф. Цоков. По думите му обаче пастрокът е отказал, а съгласно действащото законодателство психологическа подкрепа не може да се предостави без съгласие на семейството. “Това поставя въпроса дали не са необходими законодателни промени, защото не трябва да забравяме, че в центъра на всичките ни политики трябва да бъде поставено детето”, подчерта министърът.

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:55 на 22.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация