site.btaИнститут за развитие на публичната среда: Над 600 хил. евро за предизборна реклама на партиите във Фейсбук
Парите за реклама в медиите традиционно са най-голямото перо от партийните разходи по време на предизборни кампании.
След местните избори тази година екипът на Институт за развитие на публичната среда проследи и средствата, заделени от политическите формации в най-разпространената социална мрежа у нас – Фейсбук. За периода 09.08.2023 г. - 06.11.2023 г. общо 532 страници в България са инвестирали суми от 100 и повече евро за реклама на съдържание, свързано с избори, политика или социални теми.
Обобщаването на информацията от тези страници показва, че политическите субекти са вложили общо 605 801 евро за реклама на своите кандидати и послания. Те са направили това в периода на организацията на изборите и същинската предизборна кампания, в т.ч. и за втори тур.
Какви суми са отделени от партиите, коя формация е похарчила най-много средства и кои страници са използвали в най-голяма степен възможностите на Фейсбук рекламата, четете в публикацията на платформата "Отворен парламент" – "Над 600 хил. евро за предизборна реклама на партиите във Фейсбук".
news.modal.header
news.modal.text