Асоциация на европейските журналисти – България – Прессъобщение

site.btaАЕЖ: #BeVocal - Нова инициатива на Lidl България подкрепя журналистически проекти

АЕЖ: #BeVocal - Нова инициатива на Lidl България подкрепя журналистически проекти
АЕЖ: #BeVocal - Нова инициатива на Lidl България подкрепя журналистически проекти
Снимка: Асоциация на европейските журналисти – България

АЕЖ-България партнира на новото направление в програмата „Ти и Lidl за нашето утре".

Ново направление в най-голямата социално отговорна програмата на Lidl България "Ти и Lidl за нашето утре" ще подкрепя медийни и журналистически проекти. Категорията "Be Vocal" ще подпомага реализацията на идеи на журналисти и медии, които са насочени към популяризиране на добрите примери, идващи от гражданския сектор в България. АЕЖ-България партнира на новата програма, която ще започне да набира предложения през есента на 2023 г. Възможността за кандидатстване ще е отворена от 18 септември до 28 октомври, а одобрените проекти ще бъдат обявени през януари, 2024 г. "Ти и Lidl за нашето утре" е продължение на програмата „Ти и Lidl за по-добър живот", която подкрепя инициативи на гражданския сектор в цялата страна. Трансформацията на инициативата идва след проучване на нагласите в сектора, като именно медиите са идентифицирани като един от новите приоритети поради нуждата да се реабилитира изключително градивната роля на гражданския сектор чрез качествена журналистика и развитие на медийната грамотност. 

"Ти и Lidl за нашето утре" се осъществява в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи" и Български дарителски форум. АЕЖ-България се включва като партньор, който подпомага със своята експертност разработването на програма за подкрепа на медийни и журналистически проекти. Организацията ще излъчи и един свой представител в независимо жури от авторитетни журналисти, медийни специалисти и представители на гражданския сектор, които ще изберат най-добрите идеи. Конкретните критерии за кандидатстване в тази категория предстои да бъдат обявени непосредствено преди старта на инициативата.

"Като журналистическа организация приветстваме желанието на представители на корпоративния сектор да подкрепят качествената журналистика. България е изправена пред огромно предизвикателство в лицето на дезинформацията и влошената медийна среда и ние вярваме, че намирането на отговори на този проблем е отговорност на цялото общество", коментира Мария Черешева, заместник-председател на АЕЖ. 

През пролетта на 2023 г. АЕЖ и Lidl проведоха серия обучения по медийна грамотност за служителите на търговската верига. В рамките на кампанията над 100 от служителите на Lidl преминаха еднодневен курс, в който бяха разгледани теми като проверка на факти, подбор на източници, отговорно поведение онлайн, борба с различните форми на дезинформация. 
 

За „Ти и Lidl за нашето утре" 

Най-голямата социално отговорна инициативата на Lidl България „Ти и Lidl за по-добър живот" се провежда от 2017 година насам в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи" и Български дарителски форум. 

В първите пет издания компанията финансира с общ фонд от 915 000 лева 119 граждански проекта в областта на образованието, околната среда, културата и историческото наследство. Те обхващат 58 градове и села в цялата страна. 

През 2023 г. инициативата се трансформира в „Ти и Lidl за нашето утре". Като партньор на инициативата се присъединява и Асоциацията на европейските журналисти – България.

news.modal.header

news.modal.text

Към 23:20 на 11.09.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация