site.btaВъзпитаници на училище „Абагар“ в Италия се срещнаха с българския лютиер Георги Николов в град Кремона


Ученици от Българското училище „Абагар“ в Италия посетиха италианския град Кремона – световна столица на струнните инструменти. Там те се срещнаха с Георги Николов, български лютиер с международна кариера, който живее и твори в града на Николо Амати и Антонио Страдивариус, съобщиха от екипа на просветното средище за рубриката „БГ Свят“ на БТА.
Георги Николов прие българските ученици в собственото си ателие и ги запозна с процеса по създаване на цигулки. Младите участници задаваха въпроси, наблюдаваха внимателно, държаха в ръце инструментите и се вдъхновиха от примера на Георги, разказаха от екипа на българското учебно заведение.
Като „особено емоционален момент“ от училище „Абагар“ определиха музикално изпълнение на една от цигулките на Николов от Емма Белчева – ученичка от училищния филиал в Ладисполи.
Роден в Казанлък, Георги Николов върви по стъпките на баща си Христо Николов – лютиер и негов пръв учител. По същия път тръгва и по-големият му брат Никола. И тримата са възпитаници на Международното училище по лютиерство „Антонио Страдивари“ в Кремона, отбелязаха от „Абагар“ в своята информация.
Неговите възпитаници посетиха и Музея на цигулката, където децата се докоснаха до шедьоври на лютиерското изкуство, вписано в списъка на ЮНЕСКО за нематериално културно наследство.
Ученическата екскурзия беше в рамките на успешно реализирания втори проект за тази година по Националната програма „Неразказаните истории на българите“ на Министерството на образованието и науката.
Учениците работиха с интерес и всеотдайност по този проект, чиято цел беше да разкрие вдъхновяващи примери за реализирани млади българи в чужбина и да запознае подрастващите с богатството на българския принос към световната култура, обясниха от училище „Абагар“.
Проектът завърши с ясното послание, че е важно да показваме успехите на млади българи, реализирани зад граница – като вдъхновение за бъдещите поколения, допълниха от учебното заведение и отбелязаха, че чрез такива срещи учениците осъзнават, че „българската културна идентичност е сила, която може да съпътства и подкрепя реализирането на мечтите им, където и по света да се намират“.
Екипът на училище „Абагар“ изказва сърдечна благодарност към Георги Николов за „вдъхновяващата среща“, както и към Министерството на образованието и науката за „възможността, която предоставя на българските деца в чужбина да се свързват с българската култура, да откриват своите корени и да се вдъхновяват от живите примери на успех и реализация“.
„Вярваме, че чрез проекти като този учениците ни не само учат, но и растат уверени в себе си и в силата на своя произход“, заявиха още от училищния екип.
В училище „Абагар“ в Италия се обучават деца от първи до дванадесети клас. Образователното средище предлага и дистанционна форма на обучение за желаещите от цял свят чрез електронна платформа. В просветното средище се изучават български език и литература, история и география на България по адаптирани програми на Министерството на образованието и науката. Децата получават удостоверение за завършен клас, което се признава от българската държава. Документът им дава право да продължат образованието си в България без приравнителен изпит по български език.
/АГ/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина