site.btaМВР: ДКИС стартира реализацията на проект, който ще осигури нови възможности за електронни административни услуги


Работата по проект „Разработване на електронни административни услуги и внедряване на допълнителни функционалности в автоматизирани информационни системи в МВР“ по Оперативна програма „Добро управление“ започва благодарение на усилията на работна група от експерти на дирекция „Комуникационни и информационни системи“/ДКИС/-МВР, в партньорство с отдел „Пътна полиция“-ГДНП. Това е пореден проект, който въвежда нови административни услуги и разширява портала с нови функции, обяви на конференция директорът на ДКИС Снежана Малинчева. Заложената основна цел е повишаване степента на автоматизация на предоставяните към момента автоматизирани електронни услуги от МВР и подобряване на процеса на обработката им, както и въвеждането на нови автоматизирани електронни услуги и надграждане на съществуващите функционалности на Портала за автоматизирани електронни услуги на МВР. В рамките на изпълнението се търсят и възможности за подобряване на процесите по заявяване, обработка и предоставяне на електронни административни услуги, на административното обслужване на гражданите и бизнеса и намаляване на административната тежест, както и повишаване на ефективността и достъпността на услугите за гражданите и бизнеса.
При изпълнението на проекта е заложено осъществяването на четири основни дейности. Първата от тях е развитие на Портала за електронни административни услуги (ПЕАУ) на МВР, разработване и реализиране на електронни административни услуги по направления БДС, КОС и „Пътна полиция“, повишаване степента на усъвършенстване на технологичния процес в служебната част (бек-офис) на ПЕАУ. Втората е свързана с развитието и реализирането на допълнителни функционалности в Автоматизирана информационна система "Лицензиране и контрол на частната охранителна дейност" (АИС ЛКЧОД). Третата дейност е разработване и реализиране на допълнителни функционалности в Единен автоматизиран регистър по контрола на общоопасните средства (ЕАР-КОС), а четвъртата - доставка на техническо оборудване, което да гарантира сигурността и бързия достъп до електронни административни услуги. Отговорността на работната група е изключително голяма предвид и кратките срокове на изпълнението на проекта – 31 декември т.г., коментира Малинчева и благодари за екипната работа на служителите, ангажирани в реализацията му. Тя пожела успех и изрази убеждението, че чрез проекта и въвеждането на още 20 нови електронни услуги ще постигнем не само чувствително подобряване на административното обслужване, но и увереността на гражданите и бизнеса да ползват предлаганите от Министерството на вътрешните работи услуги.
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text