Европейска комисия – Прессъобщение

site.btaДоклад за напредъка към постигането на европейското пространство за образование

Доклад за напредъка към постигането на европейското пространство за образование
Доклад за напредъка към постигането на европейското пространство за образование

Европейската комисия одобри своя доклад за напредъка към постигането на европейското пространство за образование. В доклада се прави преглед на текущите инициативи на ЕС и тенденциите във връзка с напредъка към постигането на целите на равнище ЕС в областта на образованието и обучението, като също така се набелязват задачите с оглед на междинната цел за 2025 г.

40-те текущи инициативи на равнище ЕС включват стратегически действия в тази област на политиката — като се започне от смесеното обучение и се стигне до ученето, насочено към устойчиво развитие, и европейската стратегия за университетите —както и финансирани от ЕС проекти, като например академиите за учители, Коалицията „Образование за климата“ и центровете за високи постижения в областта на професионалното образование. Осъществяват се и последващи действия във връзка с работата на експертни групи, като например тези относно дезинформацията или качествените инвестиции, както и мерки за по-голямо приобщаване в рамките на програмата „Еразъм +“ и Европейския корпус за солидарност. 

Обзорът на образованието и обучението, придружаващ настоящия доклад, дава примери за постигнатия напредък по целите на равнище ЕС: регистрира се спад при преждевременното напускане на училище и в същото време увеличение при броя на завършилите висше образование и при участието в образование и грижи в ранна детска възраст. В същото време се появяват предупредителни знаци, които налагат по-дългосрочни системни усилия за подобряване на равнопоставеността в образованието и за справяне с недостига на учители. Новите показатели на равнище ЕС и в двете области ще спомогнат за основаните на обективни данни политики и взаимното учене.

Повече информация ще намерите в документа тук.

 

news.modal.header

news.modal.text

Към 05:34 на 25.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация