Министерство на регионалното развитие и благоустройството - Прессъобщение

site.btaМРРБ  започва проверка на ремонта на центъра на София, за да помогне на столицата

МРРБ  започва проверка на ремонта на центъра на София, за да помогне на столицата
МРРБ  започва проверка на ремонта на центъра на София, за да помогне на столицата

Магистрала „Хемус“ е дълъг филм, с малко километри и много въпроси

МРРБ започва проверка на  ремонта на жълтите павета в центъра на София. Това съобщи по бТВ министърът  на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. Той е възложил на ДНСК да направят анализ, който да покаже цялостното развитие на процедурата от одобряването на проектите. От Оперативна програма “Региони в растеж” (ОПРР) също ще направят анализ на самия проект. „Целта е, ако е възможно МРРБ да помогне, защото София не заслужава това - веднъж да загуби парите и второ да имаме лош център на столицата. София  е наистина в много тежка ситуация, докарана е дотам. Не искам да търся дали има вина, дали няма вина, това няма никакво значение. Важното е да помогнем  София да не загуби парите и ако е възможно да  се подобри качеството на строителството, което обаче идва според мен от самия проект и начина на възлагане“, коментира арх. Шишков. Той обясни, че този ремонт е по ОПРР, като МРРБ е осигурило 41 млн. лева, а ремонтът трябва да приключи през март догодина. Разрешителните за строеж (РС) за два от участъците обаче са от 2015 година, като само за единия има 7 преработки и  7 заповеди за допълване към РС. Това показва, че проблемът е в начина на възлагане, в проекта и в цялата организация на строителството, коментира министър Шишков. 

Според него, подобни са и проблемите при автомагистралите. Министър Шишков посочи, че основният проблем не е в строителя, а какво се възлага, по какъв начин се възлага и какъв е проектът. „В мен остава убеждението, че каквото сме си поръчали, това сме получили.  Строителят обикновено накрая е виновен, защото е най-удобен.“

Автомагистрала „Хемус“  той оприличи на  дълъг филм с малко километри и много въпросителни. „Хепиендът на този филм ще бъде тогава, когато веднъж бъде планирана цялата магистрала и започне да се строи в цялост“, заяви  министър Иван Шишков.

Той коментира, че във времето назад говоренето е било много по-голямо от реалните действия. По-големият проблем обаче според него е, че е имало и много малко проектиране и планиране и това води до липсата на яснота как ще бъде осъществена цялата магистрална свързаност в страната. 

Като положителен факт министър Шишков отчете, че за лотове 4, 5 и 6 все пак има проект и се надява депутатите да одобрят предложените от МРРБ законови промени, с които установеното незаконно строителство в тези участъци да бъде узаконено и така строителството там да продължи. На път е да бъде решен и проблема с проектирането в 7 и 8 лот и регионалният министър се надява, в рамките на година – година и половина да завърши проектирането в тези участъци, за определени места ще се наложи ОВОС и след това в рамките на 3-4 години да бъдат завършени. 

 „Всички тези проблеми, за които сме намерили решение, се надявам в един следващ редовен кабинет по същия начин, със същия устрем да продължат да бъдат решавани, за да може да бъдат одобрени по най-бързия начин плановете и да може по най-бързия начин да се стартира строителството“, каза министър Шишков. 

Той коментира и проверката на автомагистрала „Тракия“, като обяви, че вече има неофициални резултати от анализа в лаборатория. “Те не са по-различни от очакваните, за съжаление фразата „не отговаря на изискванията“ съществува на доста места в тази проверка“, съобщи той. „Ако беше направена така, както трябва, автомагистрала „Тракия“ щеше да изкара още няколко години, а сега ще  трябва да се намерят пари за ремонт“, допълни регионалният министър.  Според резултатите от проверката, лот 3 е в по-лошо състояние, с по-лоши показатели като количество и качество на материалите, които са вложени. За този лот е била предвидена проверка още при предишния редовен кабинет, за да се установи какъв ремонт трябва да бъде извършен.

news.modal.header

news.modal.text

Към 05:41 на 26.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация