site.btaНовите електрически автобуси вече са в Хасково
Новите електрически автобуси вече са в Хасково. До месец те ще тръгнат по линии №1 и №4 в Хасково. Това съобщи на брифинг днес кметът на община Хасково Станислав Дечев. Новите електробуси са комфортни, безшумни, не замърсяват градската среда, климатизирани са, всяко седящо място е снабдено със зареждащи слотове за мобилни устройства, монтирана е високотехнологична информационна система за маршрутите, превозните средства са пригодени за хора с увреждания, обезопасени са със сигнализиращи устройства.
„Изминахме нелек път. Предстоят още няколко процедури, за да влязат в експлоатация електроавтобусите. Утре предстои Общински съвет Хасково да вземе решение за подписване на договор между община Хасково и „Тролейбусен транспорт“ за новите линии, по които ще се движат електробусите“, каза при представянето на петте електроавтобуса кметът Станислав Дечев. Той припомни, че екологичните транспортни средства са в Хасково, благодарение на изпълняван от община Хасково проект „Подобряване на качеството на атмосферния въздух в гр. Хасково, чрез доставка и експлоатация на електрически автобуси за нуждите на обществения транспорт“. Договорът за него е подписан на 13.12.2019 година. Обща стойност на бюджета на проекта е 5 994 800,00 лева, от които 5 000 000 безвъзмездна финансова помощ.
Основната цел на проекта е подобряване на качеството на атмосферния въздух в Хасково, посредством намаляването на нивата на фини прахови частици и азотни окиси, чрез доставката и въвеждането в експлоатация на екологични транспортни средства за нуждите на обществения транспорт. Обновяването на подвижния състав ще създаде по-бърз, по-ефективен и по-екологичен градски транспорт, който ще привлече граждани и посетители да го предпочетат пред използването на личните си автомобили, а това ще способства за допълнително намаляване на количеството фини прахови частици и азотни окиси в градската среда.
„След направено обследване на градския транспорт в Хасково е установено, че най-подходящите линии за въвеждане на екологичен транспорт са №1 и № 4“, обясни градоначалникът. Линия №1 е от бившето ЗММ /бул. „Съединение“/ до кв. Болярово. Другата линия №4 е от бившия ДАП /бул. „Освобождение“/ през бул. “Илинден“, бул. “Васил Левски“, бул. „България“, бул. „Раковски“ до „Тих труд“ и обратно. „Маршрутите са съобразени с исканията на гражданите от тези квартали и на работещите в големите производствени предприятия, които също ще ползват този транспорт“, уточни кметът Станислав Дечев. Цената на билета за градския транспорт, който се обслужва „Тролейбусен транспорт“, няма да се променя и след пускане на електроавтобусите. Билетът ще остане на цена 1 лв. Общината предприема мерки да подобряване състоянието на "Тролейбусен транспорт", каза Станислав Дечев и припомни, че има предложение, с което се предлага разширяване на „синята зона“. Към нея ще бъдат включени допълнителни места от т.нар. „жълти паркинги“. В момента там паркиращите плащат 1,20 лв. за час. „Ако Общински съвет Хасково приеме решението и тези допълнителни места станат част от „синя зона“, цената за паркиране и там ще бъде 1 лев за час. Тази мярка от своя страна допълнително ще подпомогне работата на „Тролейбусен транспорт“ и ще бъде от полза за хората, за да остане цената на билета за общинския градски транспорт 1 лев“, обобщи кметът на община Хасково Станислав Дечев.
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text