site.btaПовече от една трета от частните училища в България са иновативни, каза служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков

Повече от една трета от частните училища в България са иновативни, каза служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков
Повече от една трета от частните училища в България са иновативни, каза служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков
Четвърта поредна годишна среща на Българската асоциация на частните училища, открита от образователния министър проф. Галин Цоков. Снимки: МОН

Повече от една трета от частните училища в България са иновативни. Това са общо 39 образователни институции, които показват развитие на иновативната култура, която не е самоцел, а средство за подобряване на обучението и на работата с децата. С тези думи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков откри четвъртата поредна годишна среща на Българската асоциация на частните училища, съобщават от Министерството на образованието и науката (МОН).

През тази учебна година 229 са действащите частни образователни институции, от които 104 училища и 125 детски градини. ''Тези структури имат свобода и възможност да реализират иновации. Това е и една от основните причини да бъдат част от промяната в образователната система, която се случва постепенно, и с много сериозни натрупвания'', заяви министърът.

Проф. Цоков отбеляза, че образованието като сектор се развива, когато има и вътрешна конкуренция. Съвременните образователни системи са преди всичко бъдеще, свързани с навлизането на изкуствения интелект, на технологии, на предизвикателства относно личностното развитие и технологичната подготвеност на учениците.

''Частното образование е алтернатива, която предоставя специфична училищна култура. Реализираните иновации дават и още възможности за креативност в учебния процес'', добави той.

Гости на министерството през това лято са били две частни детски градини, които са изнесли открит урок, демонстрирайки иновативен подход на преподаване. Министър Цоков благодари на тях и на всички учители, които работят по програми, ориентирани към повече свобода и изграждане на качества като адаптивност, самостоятелност, гъвкавост и ценности, близки до семейните.

Министърът благодари и на всички институции, преподаватели и експерти за работата им през изминалата учебна година, през която са постигнати по-добри резултати в обучението на учениците. ''Нашата система показа, че има неизползвани ресурси и възможности, които могат да се внедряват, стига да има спокойствие, целенасоченост и единство'', допълни проф. Цоков.

Според председателя на Българската асоциация на частните училища (БАЧУ) в България Мария Каменова доброто партньорство е изключително ценно за развитието на цялостната образователна система. ''Иновативните училища обновяват традиционните методи на обучение и провокират учениците да са активни участници в занятията. Развиват ключови компетентности, критично мислене, повишават мотивацията за учене, което всъщност развива и системата'', отбеляза тя.

Министър Цоков подари на председателя на БАЧУ реплика от Рогозенското съкровище, изработена от ученици на ПГ ''Велизар Пеев'' в Своге.

Заместник-министърът на образованието и науката Наталия Митева участва активно в модерираната дискусия след откриването на форума. На събитието присъстваха още ректори на частни университети, началници на регионалните управления на образованието в страната, представители на Столична община и на Асоциацията на индустриалния капитал в България, частни образователни институции, експерти и ученици.

/ЙВЛ

/ХТ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 09:52 на 26.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация