site.btaМинистър Галин Цоков награди 50 учители за успешни практики в интеграцията на деца от уязвими групи

Министър Галин Цоков награди 50 учители за успешни практики в интеграцията на деца от уязвими групи
Министър Галин Цоков награди 50 учители за успешни практики в интеграцията на деца от уязвими групи
Министър Галин Цоков награди 50 учители за успешни практики в интеграцията на деца от уязвими групи. Снимка: МОН

Служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков награди 50 учители за разработени успешни практики за образователната интеграция и приобщаването на деца и ученици от уязвими групи. Това стана по време на Деветата национална конференция за образователна интеграция и образователно приобщаване, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).

Средствата за работа с деца и ученици от уязвими групи в последните три години са нараснали с 35 процента, като за 2024 г. размерът им е 48 млн. лв., съобщи министър Цоков. Според него обаче може да се търсят и по-добри възможности за участие в национални програми на малките училища. Той отбеляза, че МОН вече е осигурило финансиране за училищата, които със средства от бюджетите си назначават медиатори, които да помагат за интеграцията. Освен това, медиаторите са включени вече и в Списъка на професиите за професионално образование и обучение.

"Вие добавяте много голяма стойност не само към образователното, но и към личностното развитие на децата и учениците", каза министър Цоков. Според него добрите практики ще помогнат за промяната на учебните програми - те да могат да се адаптират към всяко училище, според спецификата на учениците. "Трябва да изграждаме мрежа от съмишленици, за да мултиплицират вашите постижения и да насърчаваме иновациите във всички училища", каза образователният министър.

На конференцията учителите показаха как работят, за да помогнат на всяко дете и ученик да се образова и социализира. Акценти в практиките бяха екипната работа - на ученици и на учители, прилагане на иновации, проектно-базирано обучение, с дигитални технологии, включително с изкуствен интелект, възпитание чрез изкуство, спорт и различни инициативи.

Учителите провокират интерес към знанието у децата, като им предлагат преживяване, решаване на задачи чрез изследване и практическа работа. Това провокира креативност, създава умения за взимане на решения и повишава самочувствието им. Представените форми на работа включваха и ангажирането на родителите под най-различна форма с образованието и училищния живот.

Общо 111 разработки бяха селектирани в рамките на конкурса, организиран от МОН. Отличените 50 учители получиха грамоти и ваучери за книги. От Синдиката на българските учители (СБУ) им присъдиха и по два кредита за професионална квалификационна степен.

Сред отличените учители бяха Стоянка Митева и Гергана Колева от Основното училище "Христо Ботев" в бургаското село Екзарх Антимово, които работят заедно и са автори на най-голям брой образователни ресурси в "Дигиталната раница".

В журито, което оцени добрите практики, бяха проф. Пламен Макариев, проф. Янка Тоцева, проф. Лиляна Стракова, проф. Сийка Чавдарова-Костова, проф. Йосиф Нунев и доц. д-р Емил Бузов. Сред гостите на форума беше и Иван Кънчев, заместник-председател на СБУ.

/ХТ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:35 на 27.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация