site.btaПрез последните години институциите направиха много, но недостатъчно за приобщаващото образование, каза министър Красимир Вълчев
През последните години институциите направиха много, но недостатъчно за приобщаващото образование. Това каза пред журналисти министърът на образованието и науката Красимир Вълчев след участието му в дискусия, посветена на предизвикателствата пред приобщаващото образование. Форумът беше иницииран от народния представител от ГЕРБ-СДС Йорданка Фандъкова.
Постепенно се променя културата, увеличава се ресурсът, повишава се броят на специалистите, но все още има много деца, които нямат достъп до всички необходими специалисти, а и няма достатъчно ресурсни учители, посочи още той. По думите му в много училища няма психолози и педагогически съветници, въпреки увеличените средства за тях, в доста от сградите на училищата има достъпна архитектурна среда, но има и много, в които достъпната среда липсва. Трябва да продължим с усилията, има какво да подобрим по отношение на организацията и на съвместната работа на институциите, добави той.
Има голям брой деца, които са в индивидуална форма на обучение и в повечето време с тях, вкъщи, работят специалисти. Невъзможността да придобият базови компетентности поставя въпросите дали те могат да имат легитимни документи за образование, допълни министър Вълчев. Ресурсните учители в малките населени места се осигуряват от регионалните центрове, но ресурсният учител не може да бъде постоянно с дадено дете, въпреки че детето има нужда от постоянна грижа, каза още той. „Ние започнахме да обучаваме учителите в училища за придобиване на допълнителна квалификация „Ресурсен учител“ и по този начин учителят по физическо възпитание, например, може да бъде и ресурсен учител и да осъществява тази ежедневна подкрепа, тъй като не можем на всяко дете да осигурим учител“, добави министър Вълчев. По думите му в момента не е достатъчен броят на ресурсните учители, но няма и достатъчно желаещи да се обучават за ресурсни учители в специалността „Специална педагогика“.
/ВД/
news.modal.header
news.modal.text