site.btaЧаст от приобщаващото образование избуя във формализъм, каза министър Красимир Вълчев

Част от приобщаващото образование избуя във формализъм, каза министър Красимир Вълчев
Част от приобщаващото образование избуя във формализъм, каза министър Красимир Вълчев
На снимката: министърът на образованието Красимир Вълчев.Снимка: Благой Кирилов/БТА

Част от приобщаващото образование избуя във формализъм, каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на дискусия, посветена на предизвикателствата пред този учебен подход. Дискусията е инициирана от народния Йорданка Фандъкова от ГЕРБ-СДС и член на парламентарната комисия по образование и наука.

Необходими са ресурси за приобщаващото образование, както и повече специалисти и достъпна среда, добри механизми и идеи, но се оказа, че в големите публични системи най-трудно се променя културата – на заучаване, на формализъм в системата и др., каза още министър Вълчев.

В позиция съм, в която в най-голяма степен мога да мобилизирам институционални ресурси и да предложа промяна в действащата рамка, каза още министър Вълчев и посочи, че все още има предизвикателства в съвместната работа на институциите.

По политиката за приобщаващото образование не заварих някакъв що-годе готов продукт, не видях да е имало по-интензивно обсъждане през последните години, добави министър Вълчев. По думите му, за да се изготвят най-добрите предложения, е необходимо време и експертизата на специалистите, които участват в днешната дискусия. Капацитетът на институциите е ограничен, а на Министерството на образованието и науката е още по-ограничен, добави министър Вълчев и пое ангажимент за политическо лидерство за предстоящи законови промени. По думите му, може да бъдат законово регламентирани задължения за механизъм в закона и да се направи опит институциите да заработят в по-голяма степен заедно.

Необходими ще бъдат и ресурси за приобщаващото образование, както и повече специалисти и достъпна среда, добри механизми и идеи, добави още министърът.

Трябва да се изгради култура на приобщаване, а за нея е нужно силно политическо лидерство, каза Йорданка Фандъкова.

Всички конструктивни предложения за подкрепа на децата, всяка грижа, насочена към децата, всяка добра практика, ще подкрепим, защото това е смисленото за децата и за родителите им, каза Елисавета Белобрадова от парламентарната група на „Продължаваме промяната – Демократична България“.

В рамките на дискусията представители на различни училища споделиха добри практики, които прилагат за приобщаване на децата към процеса на образованието.

Дискусията е първата от поредица, които планирам, а целта е набелязване на предложения за промяна в нормативната и законовата уредба, за да отворим още повече системата, за да може тя да помага в конкретните случаи, каза в началото на дискусията Фандъкова.

/АБ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 23:12 на 25.03.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация