site.btaПравителството реши да се създаде организация за въвеждане на електронен документооборот в администрациите на изпълнителната власт


Правителството реши да се създаде необходимата организация за въвеждане на изцяло електронен вътрешен оборот на документи в администрациите на органите на изпълнителната власт. Това съобщиха от пресслужбата на Министерския съвет.
Предложението има за цел движението на документите вътре в администрациите на органите на изпълнителната власт да става изцяло и единствено електронно. Така потокът от документи в администрацията, както и цялата оперативна информация, като например отчети, становища, справки, заповеди и други, ще бъдат изготвяни, съгласувани и подписвани само в електронна форма.
Понастоящем голяма част от актовете и документите се създават и обработват от подпомагащите ги администрации на хартиен носител. Впоследствие голяма част от тези документи се сканират и прикачат в деловодната система. Описаният подход на работа е резултат от наложената дългогодишна практика, която е нецелесъобразна и неефективна, посочват още от Министерския съвет.
Изпълнението на изискванията за електронен вътрешен оборот ще спомогне да бъде създаден ред в процесите и да се усъвършенстват административните процедури, по които се работи в различните администрации. Ще бъде постигната по-голяма бързина и прозрачност в процеса по създаване и движение на документите както и намаляване на разходите и оптимизация на процесите, обясняват още от Министерски съвет.
Предложеният подход ще допринесе и за по-добра координация между отделните звена в рамките на една и съща администрация. Ще бъде повишена и сигурността на процесите, предвид необходимостта от използването на средства за електронна идентификация от служителите при работа с административна информационна система.
/ЛРМ/
news.modal.header
news.modal.text