site.btaЦелият процес по строителството на участъка на магистралата от Бяла до Велико Търново ще бъде абсолютно прозрачен, увери министър Иван Иванов


Целият процес по строителството на участъка на магистралата от Бяла до Велико Търново ще бъде абсолютно прозрачен и всеки, който желае, може да даде своята експертна оценка, увери министърът на регионалното развитие Иван Иванов в началото на днешното правителствено заседание.
Това е един от най-сложните участъци за строителство в тази част на страната, на Дунавската равнина, където ще се изграждат три тунела с обща дължина над 2 км, няколко моста с височина на стълбовете над 30 метра, обща дължина на виадуктите 9 км, заложено е строителство на подлези и надлези, подпорни и укрепителни стени, дълбоки изкопи и високи насипи, тъй като Дунавската равнина е с предимно льосови почви и сложен терен, обясни министърът. Той добави, че са заложени няколко пътни възела, които да осигурят директни връзки в най-натоварените направления, като приблизителната дължина на връзките на възела е над 10 км. Това е участък, изпълнен с изключително много съоръжения, чиито строителство е изключително скъпо, посочи Иван Иванов.
Процедурата, която вчера Агенцията "Пътна инфраструктура" пусна за избор на изпълнител, е подготвена от няколко екипа назад. Това не е работа на този кабинет или в частност на това ръководство на МРРБ и е заварено от нас, обясни министър Иванов. По думите му за всички е ясно, че със забавянето във времето цените се повишават. Първите стъпки за изграждането на този участък са от 2020 г., припомни министърът. "Не разбирам откога Андрей Цеков е почитател на критерия най-ниска цена, защото чухме такива бележки от него – когато той е бил министър или когато е в опозиция", заяви Иванов. Защото в качеството на министър всички помним, че с тогавашния премиер Денков те правиха първи копки на другите два участъка, които никак не са на най-ниска цена, а са при същите условия, в които се изгражда този лот, отбеляза регионалният министър. Той каза, че справка с колегите в Румъния за наскоро пуснат търг определя цена за км от 55 милиона до 78 милиона без ДДС. Това означава, че това не е практика само за България, подчерта Иванов. Проявихме истинска колегиалност и приемственост, когато оставихме това ръководство на АПИ, назначено от колегите от "Продължаваме промяната - Демократична България". Не разбирам тези критики към кого са отправени, към самите тях или към кабинета, посочи още регионалният министър. Той увери, че завишаване на цената няма.
По-рано днес от "Продължаваме промяната" видяха корупционна схема в обявената вчера обществена поръчка от "Агенция "Пътна инфраструктура" за изграждане на участък от автомагистрала между гр. Бяла и Велико Търново.
/РН/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text