site.btaНад 60% от образуваните съдебни дела през портала за електронно правосъдие приключват за по-малко от месец


Над 60% от образуваните съдебни дела по електронен път от март 2023 г. досега са приключили за по-малко от 30 дни, показват обобщените данни на Единния портал за електронно правосъдие (ЕПЕП), съобщиха от "Информационно обслужване".
За сравнение, преди оптимизацията на платформата приключването на част от делата отнема няколко месеца, а при някои от тях и повече от година. Оптимизираният портал бе пуснат в експлоатация от "Информационно обслужване" през март 2023 г.
Данните показват, че общият брой на образуваните електронни съдебни дела надхвърля 21 300, като само за последните четири месеца те са близо 8000. По 98% от всички подадени иницииращи документи са образувани електронни дела, което означава, че процесът на завеждане на дела е почти изцяло дигитализиран, спестявайки време и ресурси.
„Електронизацията на процесите в правосъдната система направи съдебния процес по-лесен, по-бърз и по-достъпен за всички участници“, каза Николета Стоянова, ръководител отдел „Бизнес анализ“ в "Информационно обслужване". По думите ѝ оптимизираният портал за електронно правосъдие значително подобрява ефективността, прозрачността и достъпността на съдебната система, като намалява времето за обработка на делата и облекчава както гражданите, така и съдебните органи.
Порталът се ползва активно от близо 22 000 потребители, а адвокатите и юристите управляват дела и подават документи по-бързо и лесно. Данните показват, че общият брой на електронните достъпи до съдебни дела за последните 2 години достигна 410 000, което шесткратно увеличение спрямо всички достъпи в периода преди пускането му, отбелязват още от "Информационно обслужване".
В следващата фаза от дигитализацията, порталът за електронно правосъдие ще разшири възможностите си с още автоматизирани услуги, включително интеграция с други държавни платформи и повече възможности за онлайн разплащания.
Като част от проекта за оптимизация, "Информационно обслужване" разработи мобилното приложение eCase, което предлага бърз достъп до съдебни дела от мобилно устройство, преглед на електронни документи и хронология на делото, електронно призоваване и известяване в реално време и автоматично напомняне за съдебни заседания. Само за година и половина отворените потребителски сесии в eCase надхвърлиха 860 000.
БТА припомня, че за последните четири години Единната информационна система на съдилищата (ЕИСС) е спестила на гражданите и адвокатите близо 13 млн. лв. за пътувания, чакане по опашки и престой в съдилищата, съобщиха преди месец от „Информационно обслужване“. Данните са въз основа на анализ на системата и нейните функционалности.
/ТНП/
news.modal.header
news.modal.text