site.btaДоклад „Пътят на българското средно образование – с различна (не)проходимост за всеки ученик и семейството му“ бе представен във Враца

Доклад „Пътят на българското средно образование – с различна (не)проходимост за всеки ученик и семейството му“ бе представен във Враца
Доклад „Пътят на българското средно образование – с различна (не)проходимост за всеки ученик и семейството му“ бе представен във Враца
Враца (31 януари 2025) Представяне на доклад за достъпа до образование На снимката: директорът на програма „Образователни възможности и постижения“ във фондация „Тръст за социална алтернатива“ Огнян Исаев и представителят на сдружение „Нов път“ – Хайредин Спаска Петрова Снимка: кореспондент на БТА във Враца Лиляна Рашкова

Доклад „Пътят на българското средно образование – с различна (не)проходимост за всеки ученик и семейството му“, който обобщава данни от областите Враца, Велико Търново, Кюстендил, Разград и Сливен бе представен във Враца. Събитието се проведе в Националния пресклуб на БТА в областния град. Огнян Исаев, директор на програма „Образователни възможности и постижения“ във фондация „Тръст за социална алтернатива“ и Спаска Петрова от сдружение „Нов път“ – Хайредин обобщиха данните. Според тях около 1700 деца от област Враца пътуват ежедневно, за да посетят училище. Записаните ученици за настоящата учебна година са 16 052 в областта

В доклада се посочва, че за учениците е осигурен безплатен транспорт, като голяма част от тях пътуват средно около 30 минути в едната посока, а в няколко училища от няколко населени места пътуването отнема до 50 минути. „Продължителността на пътуването едва ли може да се намали, но вероятно има как да се подобри организацията на маршрутите на ученическите автобуси и да се увеличи техния брой така, че всички ученици да бъдат обхванати от тях, вместо някои да ползват обществен транспорт, който няма как да бъде съобразен с началото и края на учебните занятия“, коментира Петрова.

Документът представя моментна картина на трудностите, които учениците и семействата им преодоляват по пътя към средното образование, както и опита на общини и/или училища за преодоляване или неглижиране на съществуващи проблеми. Теренните проучвания са реализирани през изминалата 2023/2024 учебна година в петте области. 

Докладът поставя въпроси като защо има средни училища/гимназии, в които броят на завършващите средно образование ученици е под 10 души годишно за последните три учебни години и защо учениците завършили средно образование са значително по-малко от завършилите основно образование, след като всички (с незначителен като брой изключения) завършили основно образование се записват в 8 клас, а отпадащите са относително малко (в някои от областите). Част от наблюдаваните тенденции ще се представят пред Министерството на образованието, каза Огнян Исаев. 

Проучването е реализирано по проект „Равен шанс: достъп до средно образование – политики и практики“. Той се реализира от Фондация „Тръст за социална алтернатива“ съвместно с Младежка фондация „Арете“, Център за между етнически диалог и толерантност „Амалипе“, Сдружение „Асоциация Интегро“, Сдружение „Ромска академия за култура и образование” – Сливен, Сдружение „Нов път“ – Хайредин. Проектът продължава още една година като предстоят изследвания в областите Монтана и Плевен. 

/ТНП/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 19:42 на 31.01.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация