site.btaОбщински съветници предлагат изграждане на система за централизирано управление на трафика във Варна

Общински съветници предлагат изграждане на система за централизирано управление на трафика във Варна
Общински съветници предлагат изграждане на система за централизирано управление на трафика във Варна
Съветници от група "Алтернативата" в Общинския съвет във Варна предлагат проект за модерно управление на трафика в града. На снимката - Георги Кулински, председателят на съвета Христо Димитров и експертът инж. Иван Колелиев (от ляво надясно). Снимка: Кореспондент на БТА във Варна Мила Едрева

Проект за създаването на централизирана система за адаптирано управление на трафика във Варна представиха съветници от група „Алтернативата“ в Общинския съвет (ОбС) в града. Председателят на ОбС Христо Димитров посочи, че такива системи има внедрени в много европейски градове и с тяхна помощ се постига между 20 и 50 на сто съкращаване на времето за пътуване. Проектът е на група „Алтернативата“, предстои да бъде внесен за обсъждане в съвета и да бъде представен на кметската администрация, каза още Димитров. 

Георги Кулински, председател на комисията по транспорт в ОбС, допълни, че в момента във Варна не се събират данни за трафика, които да послужат за анализи. По думите му кръстовищата, регулирани със светофари, са около 90. От тях 19 са с местно гъвкаво управление – система, която адаптира работата на уредбите, според ситуацията в реално време, уточни Кулински. Това позволява при струпване на коли в едната посока светофарът да увеличи зеленият светлинен сигнал. Проблемът е, че уредбите с местно гъвкаво управление не поддържат връзка помежду си и не са включени в обща мрежа. Поради тази причина е необходима централизирана система за управление на трафика, обясни Кулински. По думите му целта е да се събират данни в реално време, а изкуствен интелект да управлява движението и при нужда да внася корекции.

Консултантът на проекта инж. Иван Колелиев допълни, че чрез поставяне на датчици, контролери и различни сензори системата ще има възможност, освен да контролира продължителността на сигнала на светофарите, да насочва и към свободни места на паркинги, да събира данни за състоянието на околната, да следи движението на градските автобуси и дали спазват графика си. Освен това тя ще може да пренастройва движението при пътни инциденти, за да не се получават задръствания. Ще може да реагира и при ремонти на улици.

По предварителни изчисления, изграждането на централизирана система би струвало между 1 и 10 милиона лева, зависи от обхвата й, допълни Христо Димитров. Той подчерта, че идеята на съветниците от „Алтернативата“ е да се търси финансиране и по европейски програми, а не всички средства да бъдат заделяни от бюджета на Варна. Освен това, за да се види ефикасността й, може да се изгражда поетапно, като се тръгне от центъра и се обособят трасета.

/ТНП/

news.modal.header

news.modal.text

Към 08:57 на 31.01.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация