Уточнение с броя на самолетите във Варна

site.btaОптимисти сме за развитието на европейската авиация, заяви за БТА управляващият директор на „Уиз Еър“ Роланд Тишнер

Оптимисти сме за развитието на европейската авиация, заяви за БТА управляващият директор на „Уиз Еър“ Роланд Тишнер
Оптимисти сме за развитието на европейската авиация, заяви за БТА управляващият директор на „Уиз Еър“ Роланд Тишнер
Роланд Тишнер, управляващ директор на „Уиз Еър“ (Wizz Air) Унгария. Снимка: "Уиз Еър"

Позитивни и оптимистични сме за развитието на европейската авиация. Това каза в интервю за Българската телеграфна агенция Роланд Тишнер, управляващ директор на „Уиз Еър Унгария" ( (Wizz Air).

През следващото лято ще имаме два самолета във Варна. Започваме полети Варна – Абу Даби. От София също виждаме възможност за допълнителни дестинации, посочи той. 

В момента предлагаме 50 различни маршрута за българските пътници и това ще се увеличи в бъдеще, подчерта Роланд Тишнер. 

По думите му авиокомпанията има амбицията до 2030 г. 10% от самолетите ѝ оперират с устойчиво авиационно гориво.

Спирането на огъня между Израел и „Хизбула“ ни дава перспективи и сме оптимисти, че можем да възобновим работата си в този район в близко бъдеще, каза Роланд Тишнер за ситуацията в Близкия изток и как се отразява тя на авиационни сектор. 

Следва пълният текст на интервюто: 

Г-н Тишнер, как се развива европейската авиация?

- Европейската авиация успя да се възстанови след COVID-19 и да възвърне капацитета си. Можем да кажем, че вече не е под въздействието на пандемията.

Европейската авиация е възстановена по отношение на капацитета си и се управлява главно от местните превозвачи. Капацитетът е увеличен с 60%. Ние бяхме едни от най-големите и мисля, че това по някакъв начин показва колко позитивни и оптимистични сме по отношение на развитието на европейската авиация.

Какви са перспективите за развитие на компанията в България?

- Както знаете, току-що обявихме допълнителния самолет във Варна, което пак е начин за пренареждане на капацитета, който имахме във Варна. С него ще имаме вече два самолета през следващото лято. Не мога да дам повече детайли в момента, но определено има планове за развитие в страната и не само във Варна, но и в София. Още е рано да спомена ясен график за по-нататъшен растеж.

Очакват ли се нови дестинации?

- Да, от Абу Даби до Варна. Някои от старите дестинации са подновени, като до Тел Авив например. Също Меминген, Нюрнберг. От София също виждаме възможност за допълнителни дестинации. Определено на първо място виждаме план за дестинации за почивки. Когато страната се развива, хората виждат повече възможности за дестинации за почивка. В момента предлагаме 50 различни маршрута за българските пътници и това ще се увеличи в бъдеще.

Ситуацията в Близкия изток е сложна. Как се отрази тя на компанията и полетите?

- Предвид последните събития, тъй като спирането на огъня между Израел и „Хизбула“ ни дава перспективи, сме оптимисти, че можем да възобновим работата си в този район в близко бъдеще. Плануваме това да е в средата на януари, но, разбира се, зависи от ситуацията.

Както знаете, в миналото ние сме били авиокомпанията, която продължаваше да лети над Тел Авив, но на няколко пъти трябваше да прекратим дейността си в района. Това със сигурност доведе до някои оперативни трудности. Заради тази несигурност за пътниците и за екипажите решихме да преустановим дейност около коледния период. Надяваме се, че прекратяването на огъня е първата стъпка и ще можем да възобновим дейност скоро.

В България „Уиз Еър“ е сочена за една от компаниите с голям брой закъснения или отменени полети. Как се справяте с това?

- Ако погледнем числата, ние сме компанията с най-много полети, най-големият доставчик за момента в страната. Ако има забавяния, ще има повече закъснения и повече анулации в сравнение с другите авиокомпании. 

Ако погледнем числата, процентът на изпълнени полети е 99,4%, който включва всички анулации, които понякога се налагат от метеорологични условия – бури, видимост и т.н. Вземайки предвид всички тези фактори, нашият процент изпълнени полети е 99,4%. 

Имаме статистика за всички големи европейски авиокомпании. Това е един от най-добрите проценти сред всички големи европейски авиокомпании. Оперираме стабилно към този момент.

Забавянията на полети са отделна дискусия. Те се отразиха в цялост на авиацията през лятото. Може би това се основаваше на недостига на хора в системата за контрол на въздушното движение. Както знаете, в момента има стотици липсващи контролери в индустрията. Не само „Уиз Еър“, но всички компании имаха трудности, особено в дни с по-неблагоприятно време. 

Имали сме ситуации, в които пасажерите са на борда и чакаме един-два часа разрешение за излитане. Тази ситуация очевидно оказа влияние върху производителността във времето на всяка авиокомпания, но особено на тези авиокомпании, които имат висока честота и висока натовареност. Очевидно местните превозвачи бяха по-засегнати от този проблем с европейския контрол на въздушно движение. Вярвам, че това ще се разреши през следващата година. Имахме много дискусии с участниците в тази индустрия, всички проявяват усилия това да се подобри.

Вашата компания обяви тестови полети с устойчиво гориво, как вървят те?

- Все още е рано да споделим резултати. Ще направим това, когато тестовете са приключили и резултатите са налице. Това, което можем да кажем, е, че това е един амбициозен план. Имаме амбицията до 2030 г. 10% от самолетите да оперират с устойчиво авиационно гориво. Оптимист съм, но трябва да изчакаме.

/ЛРМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 11:51 на 26.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация