site.btaОт началото на годината четири от жалбите до здравната каса във Видин са свързани с проверка на електронното здравно досие

От началото на годината четири от жалбите до здравната каса във Видин са свързани с проверка на електронното здравно досие
От началото на годината четири от жалбите до здравната каса във Видин са свързани с проверка на електронното здравно досие
Снимка: Кореспондент на БТА във Видин Росен Младенов/архив

След проверка в електронното си пациентско досие и установена некоректна медицинска информация четирима здравноосигурени са сигнализирали Районната здравноосигурителна каса (РЗОК) във Видин. Това съобщиха от местната здравна администрация.

В един от случаите е установено сериозно нарушение, а жалбата е предадена на Районната прокуратура за злоупотреба с лични данни. Жалбоподателят е получил известяване за настъпила промяна в електронното си медицинско досие. Установено е, че е издадено направление и е отчетен преглед на лице, различно от жалбоподателя, но с данните на жалбоподателя, казаха от РЗОК – Видин. 

Общо осем от подадените жалби през 2024 г. се отнасят до компетенциите на здравната каса, по шест от тях са извършени проверки. Основният повод за жалби през годината е отчетена за заплащане, но неизвършена дейност. Най-често констатираното нарушение е липсата на подпис на пациента върху амбулаторния лист от прегледа, допълниха от РЗОК-Видин и уточниха, че подписът на пациента означава потвърждение за извършен преглед и съгласие с описаното в амбулаторния лист, както и декларира, че пациентът не е хоспитализиран по същото време.

БТА припомня, че по данни на „Информационно обслужване“ общо 542 души от област Видин имат достъп до пациентските си досиета в мобилното приложение е-Здраве.

/РИ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 12:09 на 26.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация