site.btaИнформационна кампания за правата и задълженията ни по време на полет започна пред Народния театър в София

Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ (ГД ГВА), в сътрудничество с Европейския потребителски център България (ЕПЦ България) започна информационна кампания за правата на пътниците при пътуване с въздушен транспорт.

Началото на кампанията бе дадено в градинката пред Народния театър „Иван Вазов“ с информационен щанд, от който гражданите могат да получат брошури и информация за правата и задълженията си като пътници, както и какво да правят в случай на изгубен или повреден багаж. 

Соня Спасова, директор на Европейски потребителски център каза за БТА, че в партньорство с колегите им от Гражданска въздухоплавателна администрация провеждат информационна кампания, която ще бъде разделена на два етапа – първата е днес пред Народния театър в столицата, а втората ще бъде в края на месеца на 29 ноември на летище София. 

„Целта е да обърнем внимание на хората в навечерието на зимните ваканции и пътуванията покрай коледните празници върху техните права и задължения, когато пътуват със самолет. Днес предоставяме информация, свързана с техните права при закъснял или отменен полет, както и ако имат проблеми с багажа и ако не са били допуснати до борда на самолета“, посочи тя. 

„Важно е да се знае и да се спазват правилата, които съответните летища обявяват да се явят не по-късно два часа преди часа за полета, да съобразят своя багаж с условията, които имат на билета и съответно на авиокомпанията, за да нямат проблеми и да започне пътуването им с добро настроение“, добави Спасова.  

Много е важно покупката на самолетен билет да стават в спокойна обстановка, посочи още Соня Спасова и посъветва хората да не купуват билета си докато бързат, да проверят добре часа, който понякога на телефона не се вижда добре и да закупят билета си на спокойствие. 

Eлисавета Димитрова от Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ каза, че като цяло хората, които пътуват със самолет, са запознати с правата си. Когато възникне определена ситуация, ние съветваме да се запази самообладание, да не се изпада в паника и преди всичко да се потърси информация първо от превозвача или от обслужващия наземен оператор на съответното летище. По думите ѝ пътниците могат да потърсят съвет и от „Главна информация“ на всяко летище, които предоставят информация за закъсненията на полети. „Считам, че има достатъчно информация, включително с мобилни приложения, хората могат да се запознаят с тях“, коментира Димитрова. 

Тя отчете, че има тенденция за увеличение на броя на жалбите от лятото на 2024 г. до сега. В сравнение с периода от преди ковид кризата има увеличение на броя на жалбите, което говори, че хората са активни и знаят правата си, добави експертът. По думите ѝ в Европа се отчита завишаване на броя на изпълнените полети, съответно потокът на пътниците. Откриват се нови дестинации на летищата, което говори за повишаване на пътникопотока и пътуванията на гражданите. „Потребителите да са активни, да търсят правата си, да бъдат запознати с тях и да бъдат спокойни, че институциите помагат на хората да защитят правата си“, апелира Димитрова. 

 

/БИ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 06:07 на 23.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация