site.btaНовите партии градят предизборната си кампания основно в социалните мрежи, сочи анализ на екип от Софийския университет

Новите партии градят предизборната си кампания основно в социалните мрежи, сочи анализ на екип от Софийския университет
Новите партии градят предизборната си кампания основно в социалните мрежи, сочи анализ на екип от Софийския университет
Доц. д-р Милен Любенов Снимки: Владимир Шоков/БТА

Новите партии градят предизборната си кампания основно в социалните мрежи, каза доцент Милен Любенов от Софийския университет „Св. Климент Охридски“ при представянето на резултатите от проекта “Антиевропейски наративи и тенденции в социалните медии в България по време на кампанията за изборите за Европейски парламент: ефекти върху изборния процес”. Проектът е реализиран от доц. Милен Любенов и научния му екип - доц. Стойчо Стойчев, гл. ас. Теодора Йовчева, Марио Русинов, Денимир Неделчев, Евелина Славкова, Доника Стефанова.

Доц. Любенов каза, че цел на изследването са били предизборните кампании относно изборите на 9 юни на партии, които са се заявили в евроскептичния спектър – „ВМРО“, „Възраждане“ и „Има такъв народ“ (ИТН), както и независимия кандидат Кузман Илиев. Впоследствие са били анализирани и включени резултатите на партия „Величие“.

Според страниците на партиите във фейсбук най-силно въздействие имат „Възраждане“ и „Величие“. Резултатите показват също, че профилът на Слави Трифонов има най-много харесвания, в сравнение с останалите лидери на партиите.

В своята предизборна кампания във фейсбук „Възраждане“ най-често са засягали темите за „патриотизъм“, „реторика“, „суверенитет“, „вяра“. В същата платформа ИТН са заложили най-силно на теми свързани със „Северна Македония“, с „нападки към „Продължаваме промяната-Демократична България“, „Шенген“ и „корупция“. Те силно са наблегнали на споделянето на снимки от своята кампания.

Темите, които „Величие“ са засегнали най-силно във фейсбук, са „православие“, „анти-елит“, „патриотизъм“, и „корупция“. При ВМРО, темите, които се срещат най-често са „икономика“, „демография“, „зелена сделка“, и „здравеопазване“.

Във фейсбук страницата си независимият кандидат Кузман Илиев е говорил най-често за „миграция“, „войната в Украйна“, „демографската криза“ и „зелена сделка“.

В Тик Ток „Възраждане“ имат повече от два пъти преглеждания, в сравнение с вторите в класацията – ИТН. Доц. Любенов посочи, че тази платформа е предпочитана сред младите хора.

/РИ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 07:38 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация