site.btaОбщинският съвет в Левски допуска съществуването на паралелки под минималния брой ученици в гимназията по селско стопанство и транспорт

Общинският съвет в Левски допуска съществуването на паралелки под минималния брой ученици в гимназията по селско стопанство и транспорт
Общинският съвет в Левски допуска съществуването на паралелки под минималния брой ученици в гимназията по селско стопанство и транспорт
Снимка: Кореспондент на БТА в Плевен Елина Кюркчиева

Общинският съвет (ОбС) в Левски допуска съществуването на паралелки под нормативно определения минимален брой ученици в Професионалната гимназия по селско стопанство и транспорт "Никола Й. Вапцаров" в града за учебната 2024/2025 година. Решението бе гласувано днес на редовната сесия на ОбС. 

От внесеното заявление на директора на училището става известно, че макар и минимален, има недостиг на ученици в три паралелки. Обучението по професии и специалности в тези паралелки се извършва само в тази гимназия на територията на общината и те са важни за развитието на местната икономика, посочва още директорът. В заявлението му се отбелязва, че основният процент от учениците са от семейства с нисък социален и икономически статус и за повечето ще е невъзможно да продължат образованието си в друго населено място.

Общинският съвет взе решение и за съгласуване на паралелки с брой под минималния норматив в Основно училище "Максим Горки". Недостигът е от двама ученици в шести клас.

На днешното заседание бе подкрепено и предложението за организиране на безплатен транспорт на пътуващите деца в задължителна предучилищна възраст и на учениците от населените места, в които няма детска градина или училище в общообразователните училища, детски градини и професионална гимназия на територията на община Левски.

Общо предложенията в дневния ред на днешната сесия бяха осем.

/ЛРМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 19:24 на 28.10.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация