site.btaЙоанна Зъбчева, Владимир Атанасов и Весел Стоянов са победители в конкурса „Медийната грамотност е…“
Йоанна Зъбчева, Владимир Атанасов и Весел Стоянов са тримата победители във второто издание на младежкия конкурс за кратко видео на тема „Медийната грамотност е…“. Това съобщават организаторите от „Коалиция за медийна грамотност“ (КМГ).
Конкурсът е насочен към младежи на възраст от 14 до 35 години. Петчленно жури е оценявало творбите на близо 40 кандидатури на ученици и студенти от цялата страна. Водещите критерии за определяне на тримата победители са били оригиналност на идеята, разбираемост и въздействие на посланието, и техническа реализация на видеото. „Предложенията на Йоанна, Владимир и Весел събраха най-висок брой точки в гласуването на членовете на журито и всеки от тях ще получи наградата в конкурса – техника по техен избор на стойност 1100 лева“, посочват от „Коалиция за медийна грамотност“.
Йоанна Зъбчева е студентка IV курс в специалност „Филмово и телевизионно операторство“ в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“. Идеята за видеото и режисурата са нейни, за заснемането ѝ помага неин колега, а в главната роля влиза четвъртокурсникът в специалност „Актьорско майсторство“ Калоян Говедарски.
„Изработването на краткото клипче беше забавен, интересен и полезен процес, но в същото време ни накара да се замислим затова каквa съществена роля има медийната грамотност в дигиталната ера, в която живеем“, казва Йоанна Зъбчева, която е събрала максимален брой точки в конкурса.
За Владимир Атанасов дигиталният свят и новите технологии от една страна, са вълнуващи и необятни с възможностите, които предоставят, но от друга, могат да носят риск, ако не сме внимателни и отговорни в използването им, разказват организаторите. Той е студент III курс, специалност „Дигитални медии и ПР“ в Икономическия университет във Варна.
Весел Стоянов е на 17 години и учи предприемачество в частната гимназия „Райко Цончев“в Добрич. Разказва, че обича всички форми на изкуството, но голямата му страст е киното, посочват организаторите на конкурса. По думите им той е направил впечатление на членовете на журито с интересната си идея за „краля на Англия“.
Видеоконкурсът се провежда в рамките на кампанията „Дни на медийна грамотност 2024“, с подкрепата на посолството на САЩ в България по програмата „Малки грантове“.
/ ГН
/РБ/
news.modal.header
news.modal.text