site.btaТрябва законодателство, което да елиминира дългите процедури за инфраструктурни обекти от стратегическо значение, каза Георги Гвоздейков

Трябва законодателство, което да елиминира дългите процедури за инфраструктурни обекти от стратегическо значение, каза Георги Гвоздейков
Трябва законодателство, което да елиминира дългите процедури за инфраструктурни обекти от стратегическо значение, каза Георги Гвоздейков
Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков по време на инспекция на строящи се жп участъци от проекта Елин Пелин - Костенец. Снимка: Министерство на транспорта и съобщенията

Всички започнати жп проекти имат сходни проблеми и те са свързани с недоброто планиране, както и с изключително тромавите административни процедури преди старта на строителството. Това каза служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков по време на инспекция на строящи се жп участъци от проекта Елин Пелин - Костенец. Министърът се запозна на място и с трите лота на проекта.

Трябва законодателство, което да елиминира дългите процедури за инфраструктурните обекти от стратегическо значение. Затова ще инициирам разговори с ресорните институции за създаването на специален закон за строителство на тези обекти, каза Гвоздейков.

Според него трябва да се търси комплексно решение за проблемите с жп проектите, а не да се действа “на парче” за всеки отделен участък. “Колкото повече бавим проектите заради административни пречки, толкова повече те се оскъпяват и това натоварва държавния бюджет в дългосрочен план”, заяви министър Гвоздейков.

Той посети новостроящия се тунел край Вакарел, с дължина от почти 7 км. Строителите обясниха, че е изпълнена около една трета от тунела, но има сериозни предизвикателства заради геоложките характеристики на обекта. В момента строителите търсят комплексно техническо решение на ситуацията, което в кратки срокове ще бъде представено на министъра и ръководството на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията (МТС). 

В участъка Вакарел-Ихтиман физическият напредък е 20 % и скоро предстои да бъде рестартирана работата по приемното здание на жп гара Ихтиман. Железопътният участък между Ихтиман и Костенец вече има разрешения за строеж за 99 % от трасето и по него се работи активно на няколко различни обекта.

Строителите и на трите участъка поставиха въпроса за поисканите индексации на проектите. Стана ясно, че предстои да бъде организирана среща с Министерството на финансите, където да бъде подробно обсъден този въпрос, информираха от МТС. 

С реализацията на проект Елин Пелин – Костенец ще бъдат модернизирани над 51 км железопътни линии и пет жп гари и спирки, попадащи в обхвата на трасето, сочи информация на НКЖИ. 

За да бъдат постигнати проектните скорости от 160 км/ч за пътническите влакове и 120 км/ч за товарните ще бъдат изградени над 20 км тунели, най-дългият от които е 6,7 км. Предвидено е още строителството на над 23 моста и виадукти с обща дължина на съоръженията приблизително 3 км.

/РН/

news.modal.header

news.modal.text

Към 10:34 на 15.01.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация