site.btaТрябва законодателство, което да елиминира дългите процедури за инфраструктурни обекти от стратегическо значение, каза Георги Гвоздейков
Всички започнати жп проекти имат сходни проблеми и те са свързани с недоброто планиране, както и с изключително тромавите административни процедури преди старта на строителството. Това каза служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков по време на инспекция на строящи се жп участъци от проекта Елин Пелин - Костенец. Министърът се запозна на място и с трите лота на проекта.
Трябва законодателство, което да елиминира дългите процедури за инфраструктурните обекти от стратегическо значение. Затова ще инициирам разговори с ресорните институции за създаването на специален закон за строителство на тези обекти, каза Гвоздейков.
Според него трябва да се търси комплексно решение за проблемите с жп проектите, а не да се действа “на парче” за всеки отделен участък. “Колкото повече бавим проектите заради административни пречки, толкова повече те се оскъпяват и това натоварва държавния бюджет в дългосрочен план”, заяви министър Гвоздейков.
Той посети новостроящия се тунел край Вакарел, с дължина от почти 7 км. Строителите обясниха, че е изпълнена около една трета от тунела, но има сериозни предизвикателства заради геоложките характеристики на обекта. В момента строителите търсят комплексно техническо решение на ситуацията, което в кратки срокове ще бъде представено на министъра и ръководството на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията (МТС).
В участъка Вакарел-Ихтиман физическият напредък е 20 % и скоро предстои да бъде рестартирана работата по приемното здание на жп гара Ихтиман. Железопътният участък между Ихтиман и Костенец вече има разрешения за строеж за 99 % от трасето и по него се работи активно на няколко различни обекта.
Строителите и на трите участъка поставиха въпроса за поисканите индексации на проектите. Стана ясно, че предстои да бъде организирана среща с Министерството на финансите, където да бъде подробно обсъден този въпрос, информираха от МТС.
С реализацията на проект Елин Пелин – Костенец ще бъдат модернизирани над 51 км железопътни линии и пет жп гари и спирки, попадащи в обхвата на трасето, сочи информация на НКЖИ.
За да бъдат постигнати проектните скорости от 160 км/ч за пътническите влакове и 120 км/ч за товарните ще бъдат изградени над 20 км тунели, най-дългият от които е 6,7 км. Предвидено е още строителството на над 23 моста и виадукти с обща дължина на съоръженията приблизително 3 км.
/РН/
news.modal.header
news.modal.text