site.btaНе мога да кажа защо бях освободен, мотивът беше навършена възраст за пенсия, каза освободеният директор на Авиоотряд 28 ген.-майор Златев

Не мога да кажа защо бях освободен, мотивът беше навършена възраст за пенсия, каза освободеният директор на Авиоотряд 28 ген.-майор Златев
Не мога да кажа защо бях освободен, мотивът беше навършена възраст за пенсия, каза освободеният директор на Авиоотряд 28 ген.-майор Златев
На снимката: ген.-майор Златко Златев, Снимка: Владимир Шоков, БТА, архив

Освободеният директор на Държавния авиационен отряд (Авиотряд 28) ген.-майор Златко Златев заяви, че не знае защо е бил сменен от поста. Не мога да кажа защо бях освободен, тъй като комисията, която ми връчи заповедта, ме пресрещна в моя кабинет, след мой полет със специално предназначение до една държава, който беше заявен от Министерството на външните работи (МВнР). Връчиха ми заповедта за 5 минути и си тръгнаха, каза в сутрешния блок на бТВ ген.-майор Златко Златев. 

Той беше освободен миналата седмица от служебния министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков от директорския пост на Държавния авиационен отряд (Авиотряд 28). 

Мотивът е, че съм придобил право на пенсия, но това в авиацията се случва в много ранна възраст и може би над 60 % от пилотите са придобили пенсионна възраст, обясни ген. Златев.

На 31 юли пред журналисти служебният министър на транспорта обясни, че е освободил ген.-майор Златков от поста, защото е напуснал България без разписана командировка. 

Всеки полет се изпълнява след заповед на генералния директор, там се цитира дори основанието, разясни ген.-майор Златков. Работим година с Гвоздейков, аз съм летял много пъти, той знае, че съм изпълнявал такива полети и никога не съм искал от него разрешение за това, подчерта Златев. Просто е дошло времето, за да бъда сменен, това не може да бъде основателна причина, можеше да го направи още август м.г., смята той.

В отговор на въпрос Златев беше категоричен, че не е имало момент, в който някой от държавниците ни да е бил в опасност.

За казаното от министъра, че е летял за частни авиокомпании, Златев обясни ,че Авиоотрядът има договор за взаимопомощ с някои от частните авиокомпаниите в България. Това е най-добрият начин напълно безплатно за държавата да се поддържаме като пилоти, подчерта той.

Като станах генерален директор се натъкнах на странни назначения например ръководител безопасност на полети беше стюард, а във всички авиокомпании е пилот, каза още ген.-майор Златко Златев.

/РН/

news.modal.header

news.modal.text

Към 05:06 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация