site.btaКомпанията Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA ще достави 35 мотрисни влака за България, съобщиха от Министерството на транспорта

Компанията Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA ще достави 35 мотрисни влака за България, съобщиха от Министерството на транспорта
Компанията Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA ще достави 35 мотрисни влака за България, съобщиха от Министерството на транспорта
Снимка: БТА (архив)

Полската компания Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA ще доставя 35 мотрисни влака за България, съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията (МТС). Това става, след като фирмата Stadler Polska Sp. Z.o.o., класирана на първо място, се отказа от процедурата и поиска прекратяване на договора за доставка на седем двуетажни влака, финансирани със средства по Плана за възстановяване и устойчивост, се посочва в съобщението.

От ведомството припомнят, че на 26 април т.г. беше подписан договор за доставката на седем двуетажни влака. Първоначалният срок за внасяне на банкова гаранция от страна на изпълнителя беше 30 работни дни от получаване на уведомление за осигурено финансиране. След изпратено мотивирано искане от Stadler, срокът беше удължен с още 52 работни дни. Крайният срок за подаване на банковата гаранция изтече на 22 юли и до този момент тя не е предоставена, което е още едно потвърждение за отказа на компанията да изпълни възложения ѝ договор, посочват от транспортното ведомство.

„В хода на преговорите между Министерството и Stadler бяха положени много усилия за постигане на взаимноизгодни решения, в рамките на закона. От страна на Stadler се поставиха ултимативни изисквания, променящи дори обхвата на договора, като същите излизаха далеч от рамката на несъществените изменения, което само по себе си е недопустимо съгласно Закона за обществените поръчки. Това е причината същите да не бъдат приети от страна на Министерството. Решението на компанията да прекрати вече сключен договор за доставка, както и да се оттегли от процедура – и двете с огромен национален и обществен интерес, не отговаря на добрите търговски взаимоотношения. 

Въпреки всичко сме в непрекъснат диалог с Европейската комисия и ще положим максимум усилия, за да реализираме в цялост и в срок реформата в железопътния сектор, заложена в Плана за възстановяване и устойчивост“, заяви служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков, цитиран в прессъобщението. 

На 26 юни, по време на Green Transition Forum 4.0., Георги Гвоздейков обяви, че преговорите за 35-те мотрисни влака са приключили и вече има избран изпълнител. Подвижният състав ще бъде купен със средства по Плана за възстановяване и устойчивост. За изпълнител е избрана полската фирма Stadler Polska Sp. z o.o. Предложената цена е 642,5 млн. лева, а срокът за доставка е 28 месеца, каза тогава Гвоздейков.

Министерството на транспорта и съобщенията премина към договаряне без предварително обявление за доставка на 35 електрически мотриси предвид сложността и спецификата на поръчката. „Всичко това се случи по ясни критерии и методика, които бяха аналогични за всички 4 компании, които дойдоха на преговори, заяви още служебният министър.

Георги Гвоздейков подчерта, че се полагат усилия за усвояване на целия финансов ресурс по Плана за възстановяване и устойчивост.

/АБ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:20 на 24.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация