site.btaОт една година тече кампания срещу хората, които правят обучения по авто-мото подготовка, заявяват от бранша и предупреждават за протести

От една година тече кампания срещу хората, които правят обучения по авто-мото подготовка, заявяват от бранша и предупреждават за протести
От една година тече кампания срещу хората, които правят обучения по авто-мото подготовка, заявяват от бранша и предупреждават за протести
В Националния пресклуб на БТА - София се провежда пресконференция на Браншовите организации в областта на авто-мото подготовката на тема: ,,Кой е виновен за кръвта по пътя? предложения за нови правила за обучението на водачи на МПС“. На снимката (от ляво надясно): председателят на Сдружение ,,Национален автоинструкторски съюз” Стефан Малковски, председателят на Сдружение „Съюз на автоинструкторите-Варна” - Атанас Балабанов, председателят на Сдружение „Български автоинструкторски съюз” Трендафил Маринов, председателят на Съюза на центровете по авто-мото подготовка Йонко Иванов, председателят на Българско обединение на шофьорите Христо Радков, председателят на Асоциация за обучение в транспорта Видко Митрович и председателят на Сдружение „Съюз на българските автомобилисти” Емил Панчев.Снимка: София Господинова/БТА (ПБ)

В продължение на една година тече кампания срещу хората, които правят обучения по авто-мото подготовка, което наложи изменения на учебна документация и промяна на нормативни документи в сферата. Това заяви Христо Радков, председател на Българско обединение на шофьорите, на пресконференция в Националния пресклуб на БТА на тема "Кой е виновен за кръвта по пътя", на която присъстваха представители на общо седем организации в областта на авто-мото подготовката.

Всички възразяват срещу предложение за намаляване на максималната разрешена скоростта на движение по автомагистрала от 140 на 130 км/ч. Фабрикуват предложения на килограм от хора, които са малко неграмотни по темата за пътната безопасност, коментираха от бранша и казаха, че не няма официална статистика за настъпили тежки произшествия заради скорост между 130 и 140 км/час по автомагистрален път. Няма данни, няма анализ, но въпреки това някой е дал предложение за намаляване на тази скорост, заяви Христо Радков.

Той каза, че той и колегите му от една година чакат среща с министъра на транспорта, която така и не се е състояла. "Ще я получим на паветата след няколко дни", заяви Радков и предупреди, че днес или утре ще изпратят писмо до министър-председателя, независимо кой е той, с искане за среща, на която, ако не бъде постигната договореност, от бранша излязат на протест. "Мога да ви обещая, че ще изкарам камионите, на които им казвате ТИР-ве, в центъра на София", предупреди той, но подчерта, че желанието му не е да се стига до там, "защото от всяка една война всички страдат". Радков посочи, че от самото начало на управлението на Гвоздейков представителите на седемте организации не могат да работят с него и желаят той да не бъде министър на транспорта.

На пресконференцията от бранша подчертаха, че днес са поканили да присъстват министъра на образованието, председателя на Държавната агенция „Безопасност на движение по пътищата“, председателя на Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“, както и министъра на транспорта. Всички те по думите на Радков са хора, взели участие в изработването на новите правила за обучение на водачи на моторни превозни средства, както и на предложените промени в Закона за движение по пътищата, които имат пряка отговорност за състоянието на пътищата в страната. Те днес не уважиха нашето събитие, което е пример, че някой предлага законови промени без да излезе да ги защити, каза Христо Радков.

На твърдения за 500 000 купени шофьорски книжки той попита колко сигнала за подобни нередности са получени и какво отношение са взели отговорните институции. Не ние, а държавата е виновна на този апокалипсис по пътя, каза Радков и подчерта, че темата за пътната безопасност е изцяло нова философия, която трябва да бъде прокарана между министерствата на образованието, на транспорта, на регионалното развитие и на вътрешните работи. Най-лошите пътища, най-лошата организация на движение и най-лошото възпитание са в България, заяви Радков.

Видко Митрович от Асоциация за обучение в транспорта заяви пред медиите, че електронизации в областта на авто-мото подготовката, но и двете са били "пълен провал". Вместо да се направи анализ и да се види защо не работят системите, на обществото е продадена системата "навигатор за изпитването", която е "негодна стока". Митрович определи за несправедливи обвинения, че браншът иска да избегне контрола. Нашите учебните форми работят спрямо нормативните документи, а тези, които контролират, ако искат, могат да намерят нарушителите по сега действащите нормативни документи и да ги санкционират, подчерта Митрович. Според него обаче поради ред причини това не се прави с оправданието, че нормативните документи не го позволяват.

/ЛРМ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:14 на 02.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация